رئیس دانشگاه صنعتی سهند خبر داد

اساتید دانشگاه صنعتی سهند در جمع ۲ درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۴

رئیس دانشگاه صنعتی سهند از قرار گرفتن ۱۰ عضو هیأت علمی این دانشگاه، در جمع دو درصد دانشمندان برتر دنیا خبر داد.

 اسماعیل فاتحی فر بیان کرد: در تازه‌ترین گزارش دانشگاه استنفورد که بر مبنی تحلیل نتایج ارجاعات به بروندادهای علمی در شهریور ماه ۱۴۰۳ (سپتامبر ۲۰۲۴) منتشر شده ، اسامی جمعی از اساتید دانشگاه صنعتی سهند به عنوان پژوهشگران دو درصد برتر جهان اعلام شده است.

وی گفت: دکتر مددی کجا آبادی، دکتر اقبالی، دکتر روغنی، دکتر حقیقی و دکتر پورقهرمانی بر اساس داده‌های در طول خدمت در لیست پژوهشگران برتر دنیا در طول بازه علمی بلندمدت قرارگرفته‌اند.

دکتر اسماعیل فاتحی فر افزود: در این فهرست اسامی دکتر اقبالی، دکتر جعفریزاده، دکتر روغنی، دکتر حقیقی، دکتر نصیرپوری، دکتر خلیل علافی، دکتر سلامی و دکتر وارثی در فهرست دو درصد دانشمندان جهان در طول یک سال اخیر قرارگرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند، وی خاطرنشان کرد: برای استخراج این گزارش فراسنجه‌های متعددی بر روی مقالات منتشره در پایگاه استنادی اسکوپوس مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته که از جمله آن می‌توان به تعداد مقالات و تعداد ارجاعات به مقالات نویسنده، تعداد مقالات تک نویسنده، رنکینگ دانشمندان در حوزه‌های تخصصی و معرفی حوزه تخصصی نویسندگان اشاره کرد.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403070201691
  • خبرنگار :