راه‌اندازی کارگاه بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی در مرکز دفن کرج

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به اینکه قانون بیمارستان‌ها را مکلف کرده تا بی‌خطرسازی را انجام بدهند، ادامه داد: اغلب بیمارستان‌ها دستگاه بی‌خطر سازی دارند اما مطب‌ها، کلینیک‌ها و مراکز درمانی این چنینی بی‌خطرسازی را انجام نمی‌دهند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا قربانی روز دوشنبه، دوم مهر ماه در حاشیه بازدید معاون فرماندار کرج و معاون خدمات شهری شهرداری از کارگاه بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی در سایت حلقه‌دره، در جمع اصحاب رسانه، گفت: به‌واسطه بحرانی که در راستای نبود شرکت تخصصی پیرامون اجرای بی‌خطرسازی پسماند عفونی و پزشکی ایجاد این کارگاه از سوی سازمان مدیریت پسماند و با کمک بخش خصوصی شروع شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شرکتی با ظرفیت بی‌خطرسازی ۵۰۰ کیلو پسماند عفونی پای کار آمد که پتانسیل آن پاسخگوی نیاز کلانشهر کرج نبود، ادامه داد: در کارگاه فوق طبق برنامه ریزی و رایزنی صورت گرفته مقرر شد روزانه ۱۰ تن زباله عفونی و پزشکی بی‌خطرسازی شوند.

قربانی با اشاره به اینکه حمایت شورای محترم و شهردار کرج در اجرای این طرح بسیار کمک حال بود، یادآور شد: این کارگاه به مساحت ۵۰۰ مترمربع در سایت مرکز دفن حلقه دره واقع شده و اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال صرف هزینه داشته است‌.

وی افزود: طبق قرارداد با پیمانکار مقرر شد پنج سال این کارگاه توسط بخش خصوصی فعالیت کند و پس از آن سازمان مدیریت پسماند کار را عهده دار خواهد بود.

 رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به اینکه قانون بیمارستان‌ها را مکلف کرده تا بی‌خطرسازی را انجام بدهند، ادامه داد: در این حوزه قانون دانشگاه علوم پزشکی را موظف کرده است که البته اغلب بیمارستان‌ها نیز دستگاه بی‌خطر سازی دارند اما مطب‌ها، کلینیک‌ها و مراکز درمانی این چنینی بی‌خطرسازی را انجام نمی‌دهند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403070201682
  • خبرنگار : 50024

برچسب‌ها