رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور:

فضاهای بدون استفاده در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گیرد

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: فضاهای بدون استفاده دولتی به‌صورت کوتاه‌مدت در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار داده شود تا این دانشگاه بتواند روی پروژه‌های ملی سرمایه‌گذاری کند.

برزویی امروز (دوم مهر ماه) در حاشیه بازگشایی دانشگاه فرهنگیان پیشوا، اظهار کرد: توسعه مراکز آموزش عالی فرهنگیان یکی از سیاست‌های مهم است که در کشور در حال انجام است و در شهرستان پیشوا، دانشگاه پردیس زینبیه به‌طور کامل باید توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد: ساختمان آموزشی پردیس زینبیه حقوقی است و پس از طی شدن مسائل حقوقی، این پروژه در دستور کار قرار می‌گیرد و از اعتبارات مرکز پنج میلیارد تومان برای این پروژه در سال جاری اختصاص داده شده است. با اختصاص یافتن پنج میلیارد تومان دیگر، این پروژه با ۱۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

او با اشاره به اینکه ۲۰ درصد ظرفیت فضاهای آموزش عالی دولتی استفاده می‌شود، بیان کرد: در کشور، مراکز آموزش عالی خالی و بدون استفاده زیاد وجود دارند.

باید دانشگاه فرهنگیان در پیشوا ارتقا یابد

علی خزایی، نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس نیز در حاشیه بازگشایی دانشگاه پردیس زینبیه پیشوا، بیان کرد: در حوزه آموزش و پرورش مشکلاتی است که باید حل شود و با تمام توان و قدرت پای کار ایستاده‌ایم.

وی با تاکید بر لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: ورودی و خروجی معلمان رصد می‌شود و از لحاظ بودجه و محتوای آموزشی و معنوی باید بهترین دانشگاه در کشور باشد.

او با بیان اینکه محتوای آموزشی و نیروی انسانی جوان دانشگاه فرهنگیان ارتقا پیدا کند، گفت: در افق آینده باید دانشگاه فرهنگیان قوی داشته باشیم تا دانشجویان بتوانند به‌طور مطلوب از آن استفاده کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس افزود: دستگاه آموزش و پرورش و همه دستگاه‌ها باید حمایت جدی از این قشر کنند تا به نقطه مطلوب برسیم.

خزایی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان باید در حوزه تعلیم و تربیت قدرتمند باشد. باید دانشگاه فرهنگیان در پیشوا ارتقا پیدا کند تا بتوانیم بهترین معلمان را به جامعه تحویل دهیم.

او افزود: آموزش در لحظه ساری و جاری است و با تلاش و کوشش،  آموزش و پرورش می‌تواند همیشه در رأس باشد.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۹
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403070201676
  • خبرنگار : 71951