مخاطبین هماوری قرآنی «آلاء» همه اقشار جامعه هستند

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مخاطبین لیگ قرآنی «آلاء» همه اقشار جامعه هستند که مهم‌ترین ویژگی این مسابقات قرآنی است، گفت: ثبت‌نام رویداد قرآنی آلاء از ۱۸ شهریورماه آغاز شده و ویژه نوجوانان ۹ تا ۱۵ ساله است که در دو مقطع شهرستانی و استانی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نجفی گیلانی امروز، دوم مهرماه در نشست خبری هماوری قرآنی آلاء، اظهار کرد: رقابت قرآنی آلاء با توجه به اقتضائات و شرایط استان طی جلسات متعدد هم اندیشی لازم صورت گرفت تا چه اقدام قرآنی می‌تواند بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که یک رقابت آموزش محور در موضوع قرآنی برای نوجوانان داشته باشم.

وی با بیان اینکه در هماوری قرآنی «آلاء» آموزش در بستر رقابت منتقل می‌شود، افزود: در این رویداد مسابقات با محوریت حفظ قرآن و به صورت تیمی طراحی شده و شیوه مسابقه به گونه‌ای است کسانی که اصلا هیچ سبقه قرآنی ندارند هم می‌توانند شرکت کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مخاطبین لیگ قرآنی «آلاء» همه اقشار جامعه هستند که مهم‌ترین ویژگی این مسابقات قرآنی است، گفت: ثبت‌نام مسابقات از ۱۸ شهریورماه همزمان با رونمایی پوستر در دفتر نماینده ولی فقیه گیلان آغاز شده، پس از اتمام مهلت ثبت‌نام حدود یک‌ماه خود دانش‌آموزان آموزش می‌بینند، حدود ۶ ماه هم برگزاری این رویداد در شهرستان‌ها طول می‌کشد.

نجفی گیلانی با بیان اینکه رقابت قرآنی آلاء برای نخستین سال است که برگزار می‌شود، امیدواریم بتوانیم هر سال این رقابت‌ها را با کیفیت برگزار کنیم، تصریح کرد: ویژگی دیگر مسابقات قرآنی آلاء کشف مربیان قرآنی است، بسیاری از افراد استعدادهای قرآنی بالقوه دارند که با آموزش‌های مناسب می‌توانند به مربیان مؤثر تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه این لیگ قرآنی در ۲ مرحله شهرستانی و ۲ مرحله نیمه نهایی و نهایی در استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: چون فرآیند آموزش و برگزاری مسابقات حدود ۶ ماه به طول می‌انجامد، بسیاری از خانواده‌ها هم با قرآن مأنوس می‌شوند و توسعه فرهنگ قرآنی در استان کمک می‌کند. هماوری قرآنی آلاء ویژه نوجوانان ۹ تا ۱۵ ساله است، محدودیتی هم برای حضور دختران و پسران نداریم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه برای برگزاری این رویداد قرآنی شورای راهبری تشکیل شده که ۱۷ دستگاه اجرایی عضو هستند، بیان کرد: اولین جلسه این شورا با حضور آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان در تاریخ ۱۸ شهریورماه برگزار شد، این مسابقات با همکاری مشترک آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

نجفی گیلانی گفت: ۷ کمیته محتوای آموزشی، داوران، رسانه، پشتیبانی، روحانیون، مناطق محروم و مربیان با هدف ارتقای سطح کیفی مسابقات و شناسایی استعدادهای جدید تشکیل شده است که جا دارد از همکاری خوب مدیران کل بهزیستی و کمیته امداد استان و همچنین مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در روند اجرای این رویداد قرآنی قدردانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه مرحله نیمه نهایی مسابقات از شبکه استانی باران و مرحله نهایی مسابقات از شبکه قرآن پخش می‌شود، تصریح کرد: همزمان با آغاز ثبت‌نام تاکنون ۸۳۰ تیم ثبت‌نام کردند که بسیار قابل توجه است و پیش بینی می‌شود با آغاز سال تحصیلی تعداد ثبت‌نامی‌ها بیشتر هم شود، هر تیم متشکل از سه عضو و یک مربی است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان افزود: این مسابقات قرآنی در سه رشته حفظ، مفاهیم و روایتگری برنامه ریزی شده است؛ رشته روایتگری آیات باید متناسب با شأن نزول و همچنین مطابق با شرایط روز جامعه روایت شود و نیمی از امتیاز متسابق را مخاطبین می‌دهند.

نجفی گیلانی با اشاره به اینکه قبل از برگزاری مسابقات آموزش آنلاین داریم، ادامه داد: رشته مفاهیم هم در چارچوب همان مسابقات مفاهیم بوده که مرحله شهرستانی شامل ۲۰ سوره آخر جزء سی و مرحله استانی شامل کل جزء سی‌ام قرآن می‌شود.

وی گفت: هماوری قرآنی آلاء، طرح ابداعی استان و در ادامه طرح زندگی با آیه‌ها است که با استقبال خوب مسئولین مواجه شده و با حمایت سازمان دارالقرآن برای سال‌های بعد در سایر استان‌ها برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه تیم‌ها نگران نباشند و لزوما نیازی نیست که همه اعضای تیم حفظ کامل باشند، افزود: ۳۴ تیم به مرحله نیمه نهایی و ۸ تیم هم به مرحله نهایی صعود می‌کنند. جایزه تیم برتر مبلغ ۱۳ میلیون تومان، جایزه تیم دوم ۱۱ میلیون تومان و جایزه تیم سوم ۸ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403070201674
  • خبرنگار : 50042