حماس: حملات اسرائیل به لبنان، جنایت جنگی است

جنبش حماس، حملات رژیم صهیونیستی علیه لبنان را جنایت جنگی توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی علیه لبنان و ملت آن ادامه دارد که از صبح امروز دوشنبه منجر به شهادت و زخمی شدن صدها غیرنظامی شده است».

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد بر اثر حملات امروز دوشنبه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف جنوب لبنان، تاکنون ۱۸۲ تن شهید و ۷۲۷ تن دیگر زخمی شده‌اند.

حماس اعلام کرد این تجاوز وحشیانه گسترده، «جنایت جنگی است و ماهیت نازیستی دشمن صهیونیستی را نشان می‌دهد و نیز بیانگر مخمصه‌ای است که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نتیجه سیاست‌های عقیم و مخالف خود با توقف جنگ غزه در آن به سر می‌برد».

این جنبش همبستگی و حمایت خود را با حزب‌الله لبنان و ملت این کشور در مواجهه با این تجاوز وحشیانه اعلام کرد و از دیوان کیفری بین‌المللی خواست اقدامات لازم را برای پیگرد و بازداشت رهبران رژیم صهیونیستی به اتهام عاملان جنگ اتخاذ کند.

حماس دولت آمریکا را مسوول کامل این کشتار مستمر دانست که رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان مرتکب می‌شود چرا که این تجاوز بدون حمایت و پوشش علنی آمریکا رخ نمی‌داد.

این جنبش از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواست برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین و لبنان فورا اقدام کند و تصمیمات قاطعی در مقابله با رژیم اشغالگر بگیرد و او را به عنوان رژیم تروریست، تحریم و منزوی کند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070201669
  • خبرنگار : 71592