خونبارترین ترور در تاریخ خاورمیانه

هنوز پیش‌بینی قطعی حتی آینده نزدیک در فلسطین اشغالی و لبنان ممکن نیست. اما این مرحله بدون تردید یکی از خونبارترین مرحله ترورهای سازمان یافته توسط رژیم صهیونیستی در تاریخ خاورمیانه است؛ اوج نژاد پرستی صهیونیستی که در جامعه ملل نیز نفرت مردم به ویژه در کشورهای غربی را به اوج خود رسانده است.

به گزارش ایسنا، ابوالقاسم قاسم‌زاده در یادداشتی نوشت: نتانیاهو رئیس دولت اسرائیل با همراهی «گالانت» فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی، خط تشدید بحران جنگ و جریان‌سازی امواج  ترور و کشتار را ادامه می‌دهند.

مطبوعات داخلی و خارجی به دنبال یافتن پاسخی برای چرایی ادامه تهاجم نظامی اسرائیل در سراسر غزه و کرانه باختری اردن تا سوریه و لبنان هستند. همزمان دولت «بایدن» در پایان دوره ریاست جمهوری‌اش قرار دارد و با معرفی دو نامزد رسمی از دو حزب حاکم دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان، «هریس» و «ترامپ» تا آبان ماه، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار می‌شود. از نگاه اغلب صاحب‌نظران سیاسی در اروپا و آمریکا و حتی روسیه و چین، ادامه بحران آفرینی اسرائیل موجب به هم ریختگی ثبات نسبی در جامعه ملل خواهد شد. 

در چنین شرایطی چند نکته خطیر را می‌توان رصد کرد.

۱ـ نتانیاهو با هر محاسبه‌ای به ویژه در داخل اسرائیل، خط صهیونیست‌های افراطی را که خواهان نابودی «قدس شریف» در قلب اسرائیل‌اند دنبال می‌کند. حزب‌الله لبنان نیز در برابر نتانیاهو و ارتش صهیونیستی قرار گرفته اند.

نتانیاهو همچنین خواهان شکست نامزد ریاست جمهوری دمکرات‌ها «خانم هریس» و پیروزی «ترامپ» است. «ترامپ» در این مرحله در برابر همه حوادث کنونی در خاورمیانه‌، به ویژه در لبنان سکوت کرده و حل این بحران در غزه و لبنان را منوط به انتخاب خود می‌خواند. حوادث مرگبار کنونی در لبنان نیز زمینه‌سازی برای پیروزی ترامپ و ناکارآمدی «هریس» است. حتی اگر عبور از این مرحله، پایان عمر سیاسی نتانیاهو باشد،  باز هم او به قول معروف به سیم آخر ‌زده است.

آنچه که مجموعه راست‌های افراطی صهیونیسم در اسرائیل، نیویورک و کشورهای آلمان، فرانسه و به ویژه انگلیس دنبال می‌کنند؛ ادامه جنایات نتانیاهو است که هیچ مانعی برای اجرای جنایات جنگی‌اش نمی‌بیند. در این فضا، دمکرات‌ها در واشنگتن در شرایط بسیار پیچیده و سختی گرفتار شده‌اند.

۲ـ اغلب دولت‌های عربی و مسلمان نیز به بی‌عملی مفرط گرفتارند و سیاست تمکین و سکوت در برابر شرایط فاجعه بار کنونی در سراسر غزه و فلسطین اشغالی و  اکنون در لبنان را پیش گرفته‌اند.
در چنین شرایط بحران زده در منطقه نتانیاهو تا چند روز آینده در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد. 

نتانیاهو می‌داند در پایان راه است اما همچون «شارون» که جنایات ضد بشری را در لبنان و فلسطین رقم زد، می‌خواهد پایان این مسیر را با قدرت نمایی نظامی‌گری، کشتار و ویرانی فلسطین اشغالی و لبنان در برابر«مقاومت» به پایان برساند.

۳ـ هنوز پیش‌بینی قطعی حتی آینده نزدیک در فلسطین اشغالی و لبنان ممکن نیست. اما این مرحله بدون تردید یکی از خونبارترین مرحله ترورهای سازمان یافته توسط رژیم صهیونیستی در تاریخ خاورمیانه است؛ اوج نژاد پرستی صهیونیستی که در جامعه ملل نیز نفرت مردم به ویژه در کشورهای غربی را به اوج خود رسانده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۸
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1403070201661
  • خبرنگار :