طلسم نکونام مقابل پرسپولیس می‌شکند؟

داربی صد و چهارم میان یک سرمربی ایرانی و خارجی روز چهارشنبه در ورزشگاه امام خمینی اراک برگزار خواهد شد. جواد نکونام، سرمربی استقلال در دوران مربیگری خود در ۱۱ دیدار برابر پرسپولیس روی نیمکت نشسته که در مصاف با مربیان خارجی این تیم هیچ‌گاه به پیروزی نرسیده است.

به گزارش ایسنا، تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته ششم لیگ برتر به مصاف یکدیگر خواهند رفت. هدایت آبی‌پوشان را جواد نکونام بر عهده دارد و داربی ۱۰۴، چهارمین مصاف او با مربیان خارجی پرسپولیس است که حالا گاریدو را روی نیمکت خود دارد.

نکونام پس از صعود با نساجی مازندران به لیگ برتر به مدت نیم فصل هدایت این تیم را بر عهده داشت. نساجی در همان فصل یعنی فصل ۹۸-۱۳۹۷ به مصاف پرسپولیس تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ رفت که با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد.

نکونام از لیگ نوزدهم تا بیست و دوم روی نیمکت فولاد خوزستان و  طی مدتی که هدایت این تیم را بر عهده داشت، در هشت دیدار به مصاف پرسپولیس رفت که دو برد، چهار شکست و دو تساوی حاصل کار شاگردان نکونام بود.

نکونام که بالاخره به تیم مورد علاقه‌اش رسید، دو دیدار داربی‌ را با آبی‌های پایتخت در لیگ بیست و سوم تجربه کرد که داربی ۱۰۲ با نتیجه یک بر یک مساوی به پایان رسید و داربی ۱۰۳ هم صفر - صفر شد.

بیشترین مصاف نکونام با پرسپولیس یحیی گل محمدی بوده است که در هشت دیدار با یکدیگر رقابت کرده‌اند که دو برد نکونام هم برابر پرسپولیس تحت هدایت گل محمدی بود. هر دو دیدار را فولاد خوزستان و با یک گل به سود خود به پایان رساند. یک دیدار آن در لیگ برتر و دیدار دیگر در سوپرجام لیگ ایران بود.

جواد نکونام تاکنون در دو دیدار به مصاف سرمربیان خارجی پرسپولیس رفته که اولین آن‌ها با برانکو ایوانکوویچ بود که با شکست همراه شد. او با پرسپولیس تحت هدایت گابریل کالدرون هم بازی کرده است. آن دیدار هم با نتیجه یک بر صفر به سود سرخ پوشان تهرانی پایان یافت.

نکته‌ی جالب مصاف نکونام با پرسپولیس، تعداد گل‌های کم این دیدارها بوده است. پنج دیدار یک گل، سه دیدار بدون گل، یک دیدار با دو گل و تنها دو دیدار سه گل داشته که هر دو با پیروزی ۲ بر یک پرسپولیس همراه بوده است.

آمار نکونام مقابل پرسپولیس

تعداد بازی: ۱۱

برد: ۲

مساوی: ۴

باخت: ۵

گل زده: ۵

گل خورده: ۸

آمار نکونام مقابل سرمربیان خارجی پرسپولیس

تعداد بازی: ۳

برد: ۰

مساوی: ۱

باخت: ۲

نتایج بازی‌های تیم‌های جواد نکونام برابر پرسپولیس

لیگ هجدهم: پرسپولیس ۲ - ۱ نساجی (سرمربی پرسپولیس: برانکو)

لیگ نوزدهم: فولاد ۰ - ۱ پرسپولیس (سرمربی پرسپولیس: کالدرون)

لیگ نوزدهم: پرسپولیس ۱ - ۰ فولاد (سرمربی پرسپولیس: گل‌محمدی)

لیگ بیستم: پرسپولیس ۲ - ۱ فولاد (سرمربی پرسپولیس: گل‌محمدی)

لیگ بیستم: فولاد ۰ - ۰ پرسپولیس (سرمربی پرسپولیس: گل‌محمدی)

لیگ بیست و یکم: پرسپولیس ۱ - ۰ فولاد (سرمربی پرسپولیس: گل‌محمدی)

لیگ بیست و یکم: فولاد ۱ - پرسپولیس ۰ (سرمربی پرسپولیس: گل‌محمدی)

لیگ بیست و دوم: پرسپولیس ۰ - ۰ فولاد (سرمربی پرسپولیس: گل‌محمدی)

لیگ بیست و دوم: فولاد ۱ - ۰ پرسپولیس (سرمربی پرسپولیس: گل‌محمدی)

لیگ بیست و سوم: پرسپولیس ۱ - ۱ استقلال (سرمربی پرسپولیس: گل‌محمدی)

لیگ بیست و سوم: استقلال ۰ - ۰ پرسپولیس (سرمربی پرسپولیس: اوسمار)

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403070201633
  • خبرنگار : 30192