اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از دستگیری سارقان تا کشته شدن ۳ نفر و ۶ مجروح در تصادف

در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌های رسمی قرار داده شده است، اخباری نظیر دستگیری سارقان، برجای گذاشتن ۳ کشته و ۶ مجروح در دو مورد تصادف، کشف سوخت‌های قاچاق و... مشاهده می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس امروز، ۲ مهرماه از دستگیری سارق سابقه‌دار و کشف ۲۱ فقره سرقت منزل در شیراز خبر داد و گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد در حوزه کلانتری ۲۷ گلستان خصوصاً شهرک قصرقمشه، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

کاووس حبیبی افزود: ماموران پلیس آگاهی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که سارق از طریق پشت بام وارد منازل شده و با تخریب قفل اقدام به سرقت لوازم خرد می‌کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان ادامه داد: با توجه به مصوبات قرارگاه سرقت، کلیه پرونده‌ها تجمیع و صحنه‌های سرقت توسط کارشناسان بازدید و با توجه به اطلاعات و تحقیقات محلی سارق شناسایی و با استعلام از بانک‌های اطلاعاتی مشخص شد وی به جرم سرقت درون خودرو در زندان تحمل حبس می‌کند.

وی ادامه داد: متهم از زندان تحویل و به پلیس آگاهی انتقال و در تحقیقات علمی و پلیسی و پس از مواجهه با دلایل و مدارک، به ۲۱ فقره سرقت منزل اعتراف کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با راهنمایی متهم کلیه صحنه‌های سرقت بازسازی و در بازرسی از منزل وی مقادیری اموال مسروقه نیز کشف شد، به شهروندان توصیه کرد قبل از ترک منزل از قفل بودن تمامی ورودی‌های خانه اطمینان حاصل کنند.

۲ کشته و ۳ مجروح در برخورد پراید با پژو

رئیس پلیس‌راه شمال استان فارس از برخورد سواری پراید با پژو خبر داد و گفت: بر اثر این سانحه، ۲ نفر کشته و ۳ سرنشین نیز مجروح شدند.

عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی کوار-فیروزآباد، بلافاصله ماموران پلیس‌راه به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد خودرو پژو به علت انحراف به چپ با سواری پراید با ۴ سرنشین به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس‌راه شمال استان فارس اظهار کرد: در اثر این سانحه، راننده و یکی از سرنشینان پراید به دلیل شدت جراحات وارده فوت و ۳ نفر دیگر از سرنشینان نیز مجروح و توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

واژگونی وانت پیکان با یک کشته و ۳ مجروح

رئیس پلیس راه جنوب استان فارس از واژگونی وانت پیکان و کشته شدن یک نفر و مصدومیت ۳ تن دیگر خبر داد و گفت: در پی اعلام یک فقره واژگونی خودرو در محور مواصلاتی قیروکارزین-هنگام به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بلافاصله تیمی از عوامل پلیس‌راه به همراه دیگر نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

مهران احمدی با بیان اینکه در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد وانت پیکان حامل ۴ سرنشین منحرف و واژگون شده است، افزود: در این حادثه راننده فوت و ۳ سرنشین دیگر نیز مجروح و به بیمارستان انتقال داده شدند.

رئیس پلیس راه جنوب استان با تصریح اینکه بنا به نظر کارشناسان علت این تصادف تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده اعلام شده است، گفت: رعایت قوانین و مقررارت راهنمایی و رانندگی می‌تواند از بروز اینگونه حوادث تلخ و جبران ناپذیر جلوگیری کند.

دستبند پلیس بر دستان سارق حرفه‌ای

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری سارق حرفه‌ای و کشف ۱۶ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مشاعات ساختمانی در یکی از محلات شهر، ماموران کلانتری ۱۲ معلم شناسایی و دستگیری سارق را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

فرهاد آراوند ادامه داد: در بررسی تخصصی یکی از صحنه‌های وقوع جرم، ماموران پلیس موفق به شناسایی متهم که حرفه‌ای بوده و سوابق متعدد در کارنامه کیفری خود دارد، شدند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی موفق شدند متهم را دستگیر کنند، افزود: سارق در تحقیقات پلیس به ۱۶ فقره سرقت درون خودرو و مشاعات ساختمانی و فروش اموال مسروقه به مالخری سیار اقرار کرد.

آراوند با بیان اینکه دستگیری مالخر در دستور کار پلیس قرار دارد، بیان کرد: متهم پس از تکمیل تحقیقات جهت سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سارق به ۱۴ فقره سرقت اعتراف کرد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری سارق و اعتراف وی به ۱۴فقره سرقت کنتور آب و دینام کولر در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع تماس تلفنی یک شهروند به پلیس ۱۱۰مبنی بر حضور سارق حین سرقت  در حیاط منزلش، بلافاصله واحد گشت تجسس کلانتری ۱۱روزبه این فرماندهی  به محل اعزام شد.

مهدی جوکار افزود: مأموران با حضور به موقع سارق را در محل دستگیر و جهت بازجویی وی را به مقر انتظامی انتقال دادند.

وی با بیان اینکه سارق در تحقیقات اولیه به ۱۴ فقره سرقت کنتور آب و دینام کولر اعتراف کرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

رئیس پلیس شهرستان فیروزآباد با اشاره به اینکه همدست سارق نیز شناسایی و تلاش در جهت دستگیری وی ادامه دارد، از شهروندان درخواست کرد ضمن توجه به هشدارهای انتظامی در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف گازوئیل فاقد مجوز در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز گفت: مأموران این فرماندهی، ۲۲ هزار و ۹۰۰ لیتر گازوئیل خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی در بازرسی از یک دستگاه کامیون کشف کردند.

عظیم‌الله کرمی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، ماموران پلیس آگاهی نی‌ریز حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به  یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان کرد: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از این کامیون، ۲۲ هزار و ۹۰۰ لیتر گازوئیل خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی را کشف کردند و راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070201606
  • خبرنگار : 50649