مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان‌غربی:

فضای موزه‌ای ارومیه بیش از سه برابر افزایش می‌یابد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از آغاز عملیات عمرانی توسعه موزه باستان‌شناسی ارومیه پس از گذشت ۵۷ سال از زمان احداث این موزه خبر داد.

مرتضی صفری اظهار کرد: موزه باستان‌شناسی ارومیه به لحاظ قدمت و تعداد اشیای تاریخی از جمله موزه‌های غنی کشور است که ۲۵ هزار شی فرهنگی تاریخی در این موزه وجود نگهداری می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی افزود: با این وجود به‌ دلیل کمبود فضا تنها ۱۰ درصد اشیا در معرض نمایش قرار گرفته و برای به نمایش درآمدن آنها نیاز به توسعه فضای موزه بود که برای این منظور اجرای پروژه توسعه موزه در سال جاری در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: برای این منظور از چند ماه پیش مطالعه طرح توسعه موزه ارومیه زیر نظر کارشناسان انجام و با پایان این مطالعات فاز عملیاتی توسعه موزه آغاز شد.

صفری با بیان اینکه با اجرای این طرح، فضای موزه‌ای ارومیه بیش از سه برابر افزایش خواهد یافت، گفت: در حال حاضر مساحت موجود موزه ۶۰۰ متر مربع بوده و با اجرای این طرح بیش از  یک‌هزار و ۴۰۰ مترمربع   به سالن‌های نمایش افزوده می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، وی تصریح کرد: طبق برآوردها اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه ۳۰ میلیارد تومان بوده که برای مقاوم‌سازی، احداث، ساماندهی محوطه، سایت نگهبانی و طراحی واجرای ویترین‌ها هزینه می‌شود و در فاز اول به دستور استاندار محترم و مساعدت سازمان ومدیریت برنامه‌ریزی حدود یک سوم از اعتبار مورد نیاز  به پروژه تخصیص داده شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403070201597
  • خبرنگار : 50136