گزارشی اینستاگرامی عراقچی از دومین روز فعالیت‌های دیپلماتیک خود در نیویورک

وزیر خارجه ایران گزارشی از فعالیت‌های دیپلماتیک خود در دومین روز حضورش در نیویورک منتشر کرد و نوشت «موضوع فلسطین و لبنان از مهمترین مباحث مطروحه بود».

به گزارش ایسنا، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه و در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: روز گذشته از جناب پزشکیان، رئیس جمهور محترم و هیأت مشاوران همراه ایشان در نیویورک استقبال کردیم. پیش از آن نیز دیدارهای دیپلماتیک دوجانبه برقرار بود.

عراقچی درباره دیدارهای دیپلماتیک خود نوشت:  در دیدار آقای عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان به بررسی آخرین وضعیت جنوب لبنان و ابعاد حملات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه این کشور پرداختیم. مقاومت لبنان در برابر وحشی‌گری صهیونیست‌ها را ستودنی توصیف کردم و با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از این مقاومت قهرمانانه، بر ضرورت بازگشت آرامش و ثبات به این کشور و اقدام فوری جهانی جهت توقف یاغی‌گری صهیونیست‌ها نسبت به هنجارها و قوانین‌ بین‌المللی، تاکید کردم.

وزیر خارجه ایران دیدار با همتای سعودی خود را نیز این‌گونه روایت کرد: در دیدار آقای فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی ضمن تبریک روز ملی این کشور، بر تعمیق روابط و همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کردم. همچنین با بررسی روند تحولات غزه و لبنان بر ضرورت هماهنگی کشورهای اسلامی برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی تاکید شد. 

او در پایان نوشت: در دیدار با وزرای امور خارجه ازبکستان و بلغارستان نیز راه‌های توسعه روابط دوجانبه در ابعاد مختلف و همچنین گسترش همکاری‌ها در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای مورد ارزیابی قرار گرفت. در این دیدارها نیز موضوع فلسطین و لبنان از مهمترین مباحث مطروحه بود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403070201593
  • خبرنگار : 71038