مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خبرداد

وجود ۵۷ هزار دانشجو و دانش‌آموز نیازمند در خراسان رضوی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان رضوی گفت: ۵۷ هزار دانش‌آموز و دانشجو نیازمند در سطح استان خراسان رضوی داریم که منابع دولتی برای کمک به این افراد کم است و باید منابع مردمی هم داشته باشیم تا بتوانیم بسته تحصیلی تهیه و در اختیار آنها قرار دهیم.

رضا سلم‌آبادی امروز ۲ مهرماه، در رزمایش توزیع ۵۰ هزار بسته تحصیلی ویژه دانش آموزان نیازمند که در اردوگاه ثامن الائمه(ع) برگزار شد، ضمن تبریک سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در آستانه ماه مهر و بازگشایی مدارس، یکی از کارهایی که در کشور انجام می‌شود، برگزاری جشن ملی عاطفه‌ها و کمک به دانش‌آموزان محروم و نیازمند کل کشور است.

وی افزود: جمع‌آوری کمک برای  این امر در شهریورماه در میادین و معابر مانند مصلی شهر برگزار می‌شود و زنگ نیکوکاری بعد از بازگشایی مدارس می‌خورد و بر همین اساس  ۱۰‌ مهرماه در ۵۵۰ مدرسه خراسان رضوی، زنگ عاطفه‌ها نواخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه جشن عاطفه محل مهرورزی به دانش‌آموزان نیازمند است، افزود:۵۷ هزار دانش‌آموز و دانشجو نیازمند در سطح استان خراسان رضوی داریم که منابع دولتی کمی برای کمک به این افراد داریم و باید منابع مردمی هم داشته باشیم تا بتوانیم بسته تحصیلی تهیه و در اختیار افراد قرار دهیم.

سلم‌آبادی اظهار کرد: ۳۵ هزار بسته  تحصیلی بین دانش‌آموزان توزیع شده است، ۵۰۰۰ بسته امروز توزیع می‌شود و ۲۰ هزار بسته  نیز، هزینه نقدی آن به حساب خانوار واریز شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: کمیته امداد استان و کشور هر کدام برای ۳۵ هزار بسته به ازای هر بسته ۱۰۰ هزار تومان و در مجموع ۳ و نیم میلیارد تومان پرداخت کرده‌اند که در مجموع ۷ میلیار تومان برای تهیه این ۳۵ هزار بسته توسط کمیته امداد هزینه شده است؛ همچنین خیرین نیز برای تهیه این بسته‌ها با پرداخت ۷ میلیارد تومان مشارکت داشتند. 

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070201581
  • خبرنگار : 50663