مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی تاکید کرد

ضرورت بهره‌مندی از بیمه حوادث خانه‌های زلزله‌زده بجنورد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی بر ضرورت بهره‌مندی از بیمه حوادث خانه‌های زلزله‌زده تاکید کرد.

غلامرضا شفیق در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه ۴۰ زمین‌لرزه و پس‌لرزه از بامداد روز گذشته تاکنون در کانون اصلی وقوع زمین‌لرزه در شهرستان بجنورد رخ داده است، اظهار کرد: بیش از نیمی از این پس‌لرزه‌ها از ساعت هشت دیشب تا امروز رخ داده است.

وی درباره خسارت‌های واردشده به خانه‌های مسکونی شهری و روستایی، توضیح داد: منازلی که دچار خسارت یا ترک‌خوردگی شده‌اند توسط تیم‌های مدیریت بحران و بنیاد مسکن ارزیابی و اطلاعات آنها در صندوق بیمه ساختمان ثبت می‌شود. 

شفیق ادامه داد: همه خانه‌های مسکونی که دارای کنتور برق هستند، ماهانه مبلغ ناچیزی را به‌عنوان بیمه ساختمان در قبوض خود پرداخت می‌کنند. بنابراین خانه‌های مسکونی در مقابل حوادث طبیعی بیمه هستند. 

وی بیان کرد: پس از ثبت خسارت واردشده به این منازل در صندوق مربوط، شرکت بیمه ارزیابان خود را اعزام، موارد را بررسی و نسبت به تعیین میزان خسارت واردشده اقدام می‌کنند. 

وی گفت: براساس میزان خسارت واردشده به منازل مسکونی حداکثر تا سقف ۷۵ میلیون تومان توسط بیمه به صاحبان منازل پرداخت می‌شود. 

به گفته وی، در سیل بهار امسال، این صندوق بیمه به منازل مسکونی دارای کنتور برق در شهرهای راز و همچنین غلامان، در مجموع حدود پنج میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد. 

شفیق بر ضرورت استفاده از بیمه حوادث توسط همه مردم در همه بخش‌ها تاکید کرد و افزود: در بلایای طبیعی باید مردم از بیمه استفاده کنند تا از مزایای آن در هنگام حوادث بهره‌مند شوند. در غیر این صورت هیچ هزینه‌ای برای خسارت‌های واردشده به اموال آن‌ها پرداخت نمی‌شود. به‌عنوان مثال، محصولات باغی، زراعی، دام‌ها، لوازم برقی، منازل مسکونی، خودروها و ... باید بیمه باشند تا هنگام وقوع بلایای طبیعی خسارت واردشده به صاحبان‌شان جبران شود. به همین دلیل تاکید می‌کنیم که مردم حتماً از مزایای بیمه استفاده کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403070201547
  • خبرنگار : 50444