هشدار سفیر روسیه نسبت به گسترش تنش‌ها میان تل‌آویو و لبنان

سفیر روسیه در اراضی اشغالی فلسطین امروز (دوشنبه) گفت، مسکو بر این باور است احتمال اینکه تنش میان رژیم صهیونیستی و لبنان به یک جنگ تمام‌عیار تبدیل شود، بسیار زیاد است.

به گزارش ایسنا، «آناتولی ویکتوروف» سفیر روسیه در اراضی اشغالی فلسطین گفت: «احتمال وقوع یک جنگ تمام‌عیار بسیار زیاد است، زیرا علاقه برخی از طرف‌های درگیر برای کاهش واقعی تشدید وضعیت قابل مشاهده نیست.»

این دیپلمات روس افزود: «در حال حاضر، تاکید بر راه‌حل‌های نظامی برای مشکلات موجود است. موضع اصولی ما مشخص است. هیچ راه‌حل نظامی برای درگیری‌های موجود در منطقه وجود ندارد.»

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این مقام دیپلمات ادامه داد، آمریکا این تصور را ایجاد می‌کند که «در انتظار لحظه مناسب» برای مداخله در جنگ در غرب آسیاست.

ایالات متحده از زمان یورش‌های رژیم صهیونیستی به غزه بعد از هفتم اکتبر ۲۰۲۳، بزرگ‌ترین حامی مالی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده است و نه تنها به تل‌آویو فشاری برای پذیرش احکام بین‌المللی به منظور توقف جنگ وارد نمی‌کند، بلکه در کناری ایستاده و اکنون نظاره‌گر یورش‌های جدید صهیونیست‌ها به لبنان است. 

به دنبال تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، وزیر کشور لبنان وضعیت را حساس توصیف کرد.

حملات گسترده‌ صهیونیست‌ها به جنوب لبنان، طبق گفته وزارت بهداشت لبنان، تاکنون منجر به شهادت ۱۰۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۴۰۰ نفر شده است. برخی از شهدا و مجروحان کودک، زن و امدادگر هستند. اخیرا نیز در انفجارهای دستگاه‌های ارتباطی در لبنان که تل‌آویو پشت آن قرار دارد، ده‌ها تن شهید و هزاران تن زخمی شدند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070201536
  • خبرنگار : 71129