سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد 

کرمان، بدون گزارش ابتلا به تب دنگی

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: هنوز مواردی از صید پشه آئدس و ابتلا به تب دنگی در کرمان گزارش نشده است.

سعید صحبتی دوم مهرماه در ستاد دانشگاهی مقابله با بیماری‌های منتقله از پشه آئدس با استناد به آمار مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، اظهار کرد: کل موارد ابتلا به بیماری تب دنگی از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، ۱۸۹ مورد بوده که از این تعداد، ۴۴ مورد آن مربوط به انتقال محلی و بقیه موارد از کشورهای همسایه بوده است.

 به گفته وی، در حال حاضر در ۹ استان کشور پشه آئدس صید شده و ۴۰ شهر کشور آلوده به این پشه هستند.

طبق اعلام مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی، در استان کرمان گزارشی از صید پشه آئدس و همچنین ابتلا به تب دنگی نشده است.

وی با بیان اینکه بهترین دما برای رشد پشه ۲۰ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد است، اظهار کرد: شرایط دما و آب و هوایی مهر و آبان‌ماه برای رشد پشه مناسب‌تر است و احتمال افزایش رشد این پشه در این ماه‌ها وجود دارد.

وی درباره آموزش اقشار مختلف جامعه در زمینه بیماری تب دنگی و پشه آئدس گفت: آموزش‌های داخلی در سطح دانشگاه و کارکنان و پرسنل و کادر درمان انجام شده و در حال حاضر اطلاع رسانی و آموزش به سمت ادارات کل و نهادها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی رفته است.

به گفته صحبتی، با توجه به برقراری پرواز کرمان – دبی، تیم‌های مراقبت بیماریابی در فرودگاه حضور دارند و همچنین پیامک‌های آموزشی و آگاهی‌رسانی برای مسافران این پرواز ارسال می‌شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403070201511
  • خبرنگار : 50189