فرمانده سپاه استان اصفهان:

تحریم‌ها برای صنعت موشکی کشور یک فرصت بود

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: تحریم‌ها برای صنعت موشکی کشور یک فرصت بود و امروز ایران به برکت جنگ و تحریم‌ها به توان موشکی و قدرت بازدارندگی رسیده است.

سردار پاسدار مجتبی فداء، امروز (دوشنبه،۲ مهر) در اجتماع بسیجیان شهرستان اردستان به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن ورزشی ارشاد، اظهار کرد: یک دهم شهدای کشور متعلق به استان اصفهان است یعنی از ۲۳۰ هزار شهید ۲۴ هزار شهید مربوط به استان اصفهان است و هزار جانباز بالای ۷۰ درصد در این استان زندگی می‌کنند. همچنین این استان ۵۸۰۰ شهید دانش‌آموز دارد که یک‌ششم شهدای دانش‌آموز کشور از استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان شش مدرسه بالای ۱۰۰ شهید دارد، افزود: همچنین در سطح استان اصفهان ۲۷۶ خواهر شهیده ثبت شده است و بالاترین شهید ورزشکار و کارمند و کارگر و روحانی کشور را استان اصفهان تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به اتفاقات و حوادثی که در دوران قبل از دفاع مقدس بر مردم ایران گذشته است، گفت: وقتی انقلاب اسلامی مورد حمله و هجوم صدام قرار گرفت به واسطه نقش‌آفرینی که امام خمینی به مردم داده بود شاهد ایثارگری آنها در صحنه‌های هشت سال دفاع مقدس بودیم.

سردار فداء با بیان اینکه نقش‌آفرینی که امام خمینی برای مردم کشور ترسیم کرد باعث شد مردم آن زمان از جان و دل برای کشور و دفاع از انقلاب نوپای خود هزینه کنند، تصریح کرد: وضعیت به گونه‌ای رقم می‌خورد که علیرغم اینکه همه دنیا حامی و پشتیبان صدام بود، ملت ایران با کمترین امکانات و تحمل تحریم‌ها و با مدیریت امام و نقش‌آفرینی مردم جلوی دشمن ایستاد و نهایتاً پس از هشت سال شکست را بر آنها تحمیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز ثمره هشت سال دفاع مقدس و ازخودگذشتگی‌های شهدا را می‌توان در جبهه‌های مقاومت و کشورهای منطقه مشاهده کرد. به لطف خدای متعال امروز فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ ایستادگی و مقاومت، فرهنگ برتر و غالب منطقه و خاورمیانه شده است.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان خاطرنشان کرد: امروز اگر می‌بینیم مردم غزه و فلسطین پس از یک سال بمباران و جنایت وحشیانه و حمله به بیمارستان و مدرسه و اماکن عمومی جلوی رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کنند نشانگر آن است که به وعده خدا مبنی بر پیروزی مسلمانان و صابرین اعتقاد دارند.

راه عبور از مشکلات، تیکه بر توان داخلی است

سردار فداء درباره وضعیت این روزهای رژیم صهیونیستی گفت: اکنون با وضعیتی که به‌وجود آمده اسرائیل نه راه پس دارد و نه راه پیش و اگر جنگ کند شکست خورده و اگر صلح هم کند شکست خورده است.

وی با بیان اینکه جنگ، ایستادگی و مقاومت، کشور ما را مجبور خواهد کرد سرعت علمی و قطع وابستگی و فراهم کردن زمینه خودکفایی خودمان را در مقابل دشمنان فراهم کنیم، گفت: تحریم‌ها برای صنعت موشکی کشور یک فرصت بود و امروز ایران به برکت جنگ و تحریم‌ها به توان موشکی و قدرت بازدارندگی رسیده است.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به حوادث و اتفاقات کشور لبنان که باعث انفجارهای دستگاه‌های مخابراتی مانند پیجر، بی‌سیم، رایانه و لپ تاپ شد، خاطرنشان کرد: این وضعیت نشان داد که راه عبور از مشکلات، اقتصاد مقاومتی و تیکه بر توان و ظرفیت‌های داخلی و قطع وابستگی و واردات بی‌رویه به داخل کشور است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070201493
  • خبرنگار : 50121