رئیس سازمان انرژی اتمی:

علوم و فنون پیشرفته از جلوه‌های قدرت است

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: توسعه علوم و فنون پیشرفته، نگاه راهبردی و سیاست بلند مدتی است که مورد تأیید و تأکید رهبر فرزانه انقلاب است.

محمد اسلامی، امروز(دوشنبه، ۲ مهر) در آیین گشایش مجتمع آموزشی شهدای هسته‌ای کاشان، اظهار کرد: دانش‌آموزان مدارس انرژی اتمی در ۲۰ سال گذشته در مسابقات علمی جهانی پیشتاز بوده و نیمی از مدال‌ها، توسط دانش‌آموزان این مجموعه کسب شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در مسیر پیشرفت در حوزه علوم و فنون توانسته است در تراز برتر جهانی قرار بگیرد و این ریشه کینه دشمنان با کشور است.

به گزارش ایسنا، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، تصریح کرد: علوم و فنون پیشرفته از جلوه‌های قدرت است و دعوای استکبار جهانی با کشورهای جهان برای پیشتازی در این حوزه است.

اسلامی تأکید کرد: نانو تکنولوژی و علوم و فنون هسته‌ای تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز بوده و پیشران توسعه و زنجیره ارزش است که در اختیار قدرت‌های جهانی است و منطقه ممنوعه خود می‌دانند.

وی گفت: سند توسعه فضایی ایران در سال ۱۳۸۰ نوشته شد و به جایی رسیده‌ایم که امروز می‌توانیم ماهواره خود را به فضا تزریق کنیم.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، تأکید کرد: دانش‌آموزان مدارس انرژی اتمی باید فراتر از آموزش‌های نظری بتوانند مهارت‌های زندگی را یاد بگیرند و علوم و فنون را به کار بگیرند و نقش‌آفرین شوند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070201462
  • خبرنگار : 50260