در کمیسیون امنیت ملی مطرح شد

جزئیات انفجار پیجرها در لبنان/ماجرای پیجرها ارتباطی با شهادت شهید رئیسی ندارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به چگونگی انفجار پیجرها در لبنان گفت که در این جلسه تاکید شد که ماجرای پیجرها هیچ ارتباطی با موضوع شهادت شهید رئیسی و همرانش نداشته است

به گزارش ایسنا، ابراهیم رضایی در توضیح جلسه فوق العاده صبح امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه برای بررسی ابعاد فنی حادثه تروریستی لبنان و انفجار پیجرها در لبنان با حضور وزیر ارتباطات و تعدادی از معاونان وزیر، دستیار وزیر امورخارجه و مدیر کل غرب آسیا و شمال آفریقا و کارشناسان و نمایندگانی از مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه ابعاد و موارد مختلف و متنوع عملیات تروریستی اخیر در لبنان و انفجار پیجرها مورد بررسی قرار گرفت، افزود: وزیر ارتباطات توضیحاتی در این زمینه و همین طور درباره پیشگیری از حوادث مشابه در کشور ارائه کرد و توضیح داد که عملیات اخیر در لبنان حاصل آلودگی صنعتی و یک عملیات ترکیبی بوده است. همچنین بیان کرد که این پیجرها بیشتر در حوزه بهداشت و درمان کاربرد داشته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: وزیر ارتباطات درباره تجهیزات داخلی بیان داشت که ما به سمت بومی‌سازی تجهیزات حرکت می‌کنیم و این موضوع را در دستور کار داشته و داریم تجهیزات مخابراتی را در راستای حمایت از تولید داخلی، بومی‌سازی کرده و آن را مورد حمایت قرار می‌دهیم و حتی اکنون امکان صادرات برخی از تجهیزات هم وجود دارد.

رضایی ادامه داد: در ارتباط با اقلام وارداتی مخابراتی هم وزیر ارتباطات گفت که آزمایشگاه‌های تائید نمونه را متناسب با ماموریت‌ها داریم و تاکید داشت که باید سامانه رجیستری تقویت شود.

وی با اشاره به توضیحات کارشناسان حاضر در جلسه در ارتباط با حادثه تروریستی لبنان، گفت: طبق توضیحات بیان شده، تامین کننده یا مسیر تامین این تجهیزات تحت اشراف اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بوده و این عملیات توسط رژیم صهیونیستی و با پشتیبانی آمریکایی‌ها صورت گرفته است. آنها در پیجرها مواد منفجره را جاسازی کردند و با سیستم سیگنال از راه دور، آنها را منفجر کردند.

رضایی اظهار کرد: در این جلسه تاکید شد که درباره این حادثه باید علاوه بر دولت ایالات متحده آمریکا، دولت مجارستان و تایوان هم پاسخگو باشند چراکه انحصار ساخت این تجهیزات در اختیار یک شرکت مجارستانی بوده و آنها در این ارتباط باید پاسخ دهند؛ ابعاد دیگر این حادثه نیز از طرف برادران ما در حزب الله لبنان در حال پیگیری و بررسی است.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی کاملا آگاهانه و با اطلاع از اینکه اکثر مخاطبان یا هدف این عملیات، مردم عادی و غیرنظامیان بوده، این اقدام را انجام داده و آمریکایی‌ها هم از این اقدام حمایت کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: همچنین مدیر کل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امورخارجه نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت منطقه ارائه و تاکید کرد که عملیات تروریستی اخیر در لبنان تاثیری بر حمایت حزب الله و مقاومت از غزه نخواهد داشت و حمایت آن‌ها ادامه خواهد شد اگر چه هدف رژیم صهیونیستی از این عملیات بازداشتن حزب‌الله از حمایت از فلسطین و غزه بود اما آنها به اهداف خودشان دست پیدا نخواهند کرد.

رضایی با اشاره به اظهارات اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در این جلسه گفت: اعضای کمیسیون ابراز نگرانی کردند از اینکه کار مشابهی در ایران هم انجام شود که تاکید شد بر جلوگیری و پیشگیری از این حوادث تا حوادث مشابه تکرار نشود. همچنین اعضای کمیسیون ابراز تاسف کردند از اینکه تکنولوژی در اختیار کشتار جمعی قرار گرفته و آنها با آلودگی صنعتی، پیجرها را تبدیل به آلت قتاله و ابزاری برای کشتار مردم عادی کردند.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون بر مراقبت از مراکز حساس و حیاتی کشور تاکید کردند، گفت: اعضای کمیسیون بیان داشتند که باید دستگاه دیپلماسی کشورمان برای محکومیت این جنایت صهیونیست‌ها حداکثر تلاش و روشنگری را داشته باشد. همچنین بر اهمیت جنگ الکترونیک و آمادگی برای مقابله با جنگ الکترونیک دشمن و تقویت سازمان پدافند غیرعامل تاکید کردند.

رضایی در پایان گفت: همچنین در این جلسه تاکید شد که ماجرای پیجرها هیچ ارتباطی با موضوع شهادت شهید رئیسی و همرانش نداشته است. اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به اتفاق بر لزوم آمادگی برای مقابله با توطئه‌های دشمن از جمله در زمینه تروریسم سایبری و الکترونیکی و مقابله با اقدامات ضدبشری رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403070201450
  • خبرنگار : 71234