افتتاح اولین مرکز جامع روانشناسی ویژه خانواده‌های نیروهای مسلح در قم

مرکز مشاوره شمیم کریمه با حضور فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع)، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران و مسئولین استانی افتتاح شد.

در این مراسم سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) ضمن تبریک اعیاد و هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه این مرکز تنها مرکز مشاوره مختص خانواده‌های نیروهای مسلح در استان است، عنوان کرد: ما در این مرکز از ظرفیت حضور مشاوران حوزه علمیه برخوردار هستیم و در تلاشیم تا مشاوره‌هایی که به خانواده‌ها داده می‌شود تنها بر اساس داده‌های غربی نباشد و مشاوره‌های ما آمیخته به مفاهیم و دستورات اسلامی باشد.

مهدی داودی مسئول معاونت امور خانواده سپاه استان قم نیز گفت: این مرکز با حمایت‌های سردار موحد فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) و مجموعه‌ها و معاونت‌های سپاه استان برپا شده است و هدف از تشکیل این مرکز ارائه خدمات در حوزه‌های مشاوره‌ای، آموزش و آگاهی بخشی و حمایت همه جانبه در موضوعات مختلف است.

داودی گفت: این مرکز 134 مرکز مشاوره مختص خانواده‌های نیروهای مسلح در سطح کشور و اولین مرکز در استان قم است.

وی اظهار کرد: درمان و تشخیص اضطراب، افسردگی، ترس و پرخاشگری، اختلالات یادگیری، نقص توجه، تشخیص و درمان اختلال شخصیت، مشاوره قبل و بعد از ازدواج، مشاوره طلاق و بعد از آن، آموزش‌های عمومی مثل فرزند پروری، همسرداری، سبک زندگی، افزایش جمعیت، استعدادیابی از مهمترین فعالیت‌های این مرکز است.

داودی تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که در این مرکز به آن توجه داریم حفظ حقوق مراجعین است و در این زمینه درمانگران ما تلاش می‌کنند تا با رویکرد انسان گرایانه و در جهت حفظ حریم خصوصی آن‌ها اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: مجموعه ما در این مرکز علاوه بر درمان بر آموزش تاکید دارد و یکی از اهداف ما دانش آموزی و مهارت افزایی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد است.

داودی در پایان از عقد قرارداد با بیمه کل نیروهای مسلح جهت کاهش هزینه‌های درمانی و مشاوره‌ای خانواده‌های نیروهای مسلح خبر داد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403070201443
  • خبرنگار : 50455