رئیس مجمع نمایندگان لرستان:

ریشه‌یابی جرایم زندانیان در کاهش آسیب‌های اجتماعی اهمیت دارد

رئیس مجمع نمایندگان لرستان گفت: با ریشه‌یابی جرائم در زندان‌ها، آسیب‌شناسی و یافتن راه‌ حل و چاره‌اندیشی برای فردی که مرتکب جرم شده است، باید زمینه‌های کاهش جمعیت کیفری و کنترل بازگشت مجدد زندانیان پس از آزادی را فراهم کنیم.

هادی هاشمی‌نیا امروز (دوم مهر ماه) در بازدید از کارگاه‌های اشتغال اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی خرم‌آباد، بیان کرد: با اشاره به پیشرفت اشتغال زندانیان در سال‌های اخیر، تصریح کرد: ما می‌توانیم با ایجاد اشتغال پایدار و کسب درآمد برای زندانیان و خانواده‌هایشان، هم اوقات فراغت زندانیان را پر کرده و  درآمدی نیز برای خانواده زندانی ایجاد کنیم.

هاشمی‌نیا افزود: یکی از رویکردهای خوب در سال‌های اخیر، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس است که تا حد ممکن باید از این ظرفیت قانونی استفاده شود.

در ادامه نیز عبدالمجید کشوری، مدیرکل زندان‌های لرستان، به تشریح اقدامات و خدمات زندانبانی صورت گرفته در زندان‌های لرستان پرداخت و گفت: در بخش اشتغال در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۱۷ میلیارد تومان دستمزد بابت فعالیت‌های اشتغال به زندانیان پرداخت شده است و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا انتهای امسال به بیش از ۳۰ میلیارد تومان برسد.

وی گفت: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی زندان‌های لرستان نیز اقدامات مختلفی صورت گرفته که از آن می‌توان به برگزاری مسابقات متعدد فرهنگی و هنری و کسب عناوین مختلف منطقه‌ای و کشوری در بین زندانیان اشاره کرد.

کشوری اظهار کرد: در حوزه تربیت بدنی در روزهای آینده شاهد برگزاری مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای در سطح زندان‌های استان خواهیم بود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403070201435
  • خبرنگار : 50176