انواع سرمایه‌گذاری برای سال ۱۴۰۳

اصطلاح "سرمایه گذاری" ممکن است تصاویری از بورس اوراق بهادار نیویورک را به ذهن متبادر کند، یا شاید فکر می‌کنید این روشی است که فقط برای افراد ثروتمندتر در نظر گرفته شده است. اما اینگونه نیست و وقتی مسئولانه انجام شود، سرمایه گذاری راهی عالی برای رشد پول شماست. بسیاری از انواع سرمایه گذاری‌ها تقریباً برای هر کسی بدون در نظر گرفتن سن، درآمد یا شغل قابل دسترسی است

به گزارش ایسنا به نقل از سیتاپ،  در ادامه برخی از سرمایه گذاری ها را برمی شماریم:

انواع سرمایه گذاری برای سال ۱۴۰۳ :چه در بازارها تازه کار باشید یا یک حرفه‌ای باتجربه، سرمایه گذاری‌های کم ریسک، گزینه‌ای عالی برای سرمایه گذاران محافظه کار هستند که می خواهند از پول خود در برابر ضررهای احتمالی محافظت کنند و در عین حال از رشد متوسط سود ببرند. درک این نکته مهم است، در حالی که سرمایه گذاری در دارایی‌های کم خطر می‌تواند سرمایه شما را حفظ کند، میزان بازدهی شما را نیز محدود می‌کند. مزایای سرمایه گذاری کم ریسک شامل تنوع بیشتر است و به ویژه برای افرادی که برای اهداف مالی کوتاه مدت مانند پیش پرداخت خانه پس انداز می‌کنند، مفید است.

قبل از اینکه به انواع سرمایه گذاری اشاره کنیم، پشنهاد میکنیم که اگر قصد انجام آن را دارید حتما ابتدا با کارشناسانی که خدمات مشاوره سرمایه گذاری ارائه می‌دهند مشورت کنید تا با کمترین ریسک وارد آن شوید.

مدیریت ریسک در سرمایه داری چیست؟

مدیریت ریسک فرآیند تعیین ریسک‌های بالقوه مرتبط با سرمایه گذاری‌های فردی، پرتفوی‌ها و استراتژی‌های مدیریت مالی، مادام العمر است. صرفنظر از میزان تحمل ریسک شخصی خود، باید به صورت دوره‌ای تصمیمات مالی فردی و تصویری بزرگ خود را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که با ارزش‌ها و اهداف شما همسو هستند.

بهترین روش های سرمایه گذاری؛ مطمئن و سودرسان

اصطلاح "سرمایه گذاری" ممکن است تصاویری از بورس اوراق بهادار نیویورک را به ذهن متبادر کند، یا شاید فکر می‌کنید این روشی است که فقط برای افراد ثروتمندتر در نظر گرفته شده است. اما اینگونه نیست و وقتی مسئولانه انجام شود، سرمایه گذاری راهی عالی برای رشد پول شماست. بسیاری از انواع سرمایه گذاری‌ها تقریباً برای هر کسی بدون در نظر گرفتن سن، درآمد یا شغل قابل دسترسی است.  در اینجا برخی از سرمایه گذاری ها را برمی شماریم:

 سهام رشد

بررسی اجمالی: بیشترین رشد سهام‌ها اغلب برای شرکت‌های فناوری هستند، اما لازم نیست حتماً اینطور باشند. این شرکت‌ها عموماً تمام سود خود را به کسب و کار بازمی‌گردانند، بنابراین به ندرت سود سهام پرداخت می‌کنند، حداقل تا زمانی که رشدشان کاهش پیدا نکند.

برای چه کسانی مناسب است؟ اگر می‌خواهید سهام رشد فردی بخرید، باید شرکت را به دقت تجزیه و تحلیل کنید و این ممکن است زمان زیادی را ببرد. به دلیل نوسانات موجود در سهام در حال رشد، باید تحمل ریسک بالایی داشته باشید یا متعهد شوید که سهام را حداقل برای سه تا پنج سال نگه دارید.

ریسک‌ها: سهام در حال رشد می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد؛ زیرا اغلب سرمایه‌گذاران نسبت به درآمد شرکت، هزینه زیادی برای سهام می‌پردازند. بنابراین وقتی یک بازار نزولی یا رکود فرا می‌رسد، این سهام‌ها می‌توانند خیلی سریع ارزش خود را از دست بدهند. مثل این است که محبوبیت ناگهانی آنها در یک لحظه ناپدید می‌شود. با این حال، سهام رشد یکی از پرسودترین و بهترین عملکردهای سرمایه گذاری در طول زمان بوده است.

سود: بزرگترین شرکت‌های جهان - آلفابت‌ها و آمازون‌ها - شرکت‌هایی با رشد بالا بوده‌اند، بنابراین اگر بتوانید شرکت مناسبی را پیدا کنید، پاداش به طور بالقوه نامحدود است.

 صندوق‌های سهام

نمای کلی: یک صندوق سهام شامل مجموعه‌ای از سهام است که اغلب با یک موضوع یا دسته‌بندی خاص، مانند سهام آمریکایی یا سهام بزرگ، متحد می‌شوند. شرکت صندوق برای این محصول کارمزدی دریافت می‌کند، اما می‌تواند بسیار کم باشد.

 برای چه کسانی مناسب است ؟ اگر نمی‌توانید زمان و تلاش خود را برای تجزیه و تحلیل سهام اختصاص دهید، یک صندوق سهام - ETF یا صندوق سرمایه‌گذاری مشترک - می‌تواند یک گزینه عالی باشد. صندوق سهام یک انتخاب عالی برای سرمایه‌گذاری است که می‌خواهد با استفاده از سهام تهاجمی‌تر باشد، اما زمان یا تمایلی برای تبدیل سرمایه‌ گذاری به یک کار تمام وقت را ندارد.

ریسک‌ها: یک صندوق سهام نسبت به خرید موقعیت‌های فردی، ریسک کمتری دارد و همچنین کار کمتری نیز می‌طلبد. اگر صندوقی را خریداری می‌کنید که تنوع گسترده‌ای ندارد - برای مثال، صندوقی مبتنی بر یک صنعت - توجه داشته باشید که صندوق شما نسبت به صندوقی که بر اساس شاخص گسترده‌ای مانند S&P ۵۰۰ متفاوت است، تنوع کمتری خواهد داشت. بنابراین صندوقی بر اساس صنعت شیمیایی، ممکن است در معرض قیمت نفت زیاد باشد. اگر قیمت نفت افزایش یابد، این احتمال وجود دارد که بسیاری از سهام این صندوق آسیب ببینند.

سودها: مالکیت و دنبال کردن یک صندوق سهام، کمتر از سهام فردی است. اما از آنجایی که شما مالک شرکت‌های بیشتری هستید و قرار نیست همه آنها در هر سال معینی برتری داشته باشند، بازده شما باید پایدارتر باشد. با یک صندوق سهام، شما همچنین فرصت‌های بالقوه زیادی خواهید داشت. با خرید یک صندوق سهام، میانگین وزنی بازده همه شرکت‌های موجود در صندوق را دریافت می‌کنید، بنابراین صندوق معمولاً نسبت به زمانی که فقط چند سهام داشته باشید، نوسان کمتری خواهد داشت.

 صندوق‌های اوراق قرضه

بررسی اجمالی: یک صندوق اوراق قرضه - چه به عنوان یک صندوق سرمایه گذاری مشترک و چه به عنوان ETF اوراق قرضه - حاوی اوراق قرضه زیادی از ناشران مختلف است. وجوه اوراق قرضه معمولاً بر اساس نوع اوراق قرضه در صندوق اعم از مدت زمان اوراق قرضه، خطرپذیری آن، صادرکننده (شرکت، شهرداری یا دولت) و عوامل دیگر طبقه‌بندی می‌شوند.

برای چه کسانی مناسب است؟ صندوق‌های اوراق قرضه برای سرمایه گذارانی خوب هستند که خواهان یک سبد متنوع از اوراق هستند، بدون نیاز به تجزیه و تحلیل و خرید اوراق قرضه جداگانه. آنها همچنین برای سرمایه گذاران فردی که پول کافی برای خرید یک اوراق قرضه را ندارند، خوب هستند و ETF اوراق قرضه اغلب با کمتر از ۱۰۰ دلار قابل خریداری است.

خطرات: در حالی که اوراق قرضه می‌توانند نوسان داشته باشند، صندوق اوراق قرضه نسبتاً ثابت باقی می‌ماند. اگرچه ممکن است در واکنش به تغییرات، نرخ بهره رایج حرکت کند. اوراق قرضه نسبت به سهام امن در نظر گرفته می‌شوند، اما همه ناشران یکسان نیستند. ناشران دولتی، ایمن در نظر گرفته می‌شوند، در حالی که ریسک ناشران شرکتی می‌تواند از کمی کمتر تا بسیار خطرناک‌تر باشد.

سود: اوراق قرضه می‌تواند یکی از سرمایه گذاری‌های مطمئن‌تر باشد و به عنوان بخشی از یک صندوق حتی امن‌ترمحسوب شود. از آنجایی که یک صندوق ممکن است صدها نوع اوراق قرضه را در میان ناشران مختلف داشته باشد، دارایی‌های خود را متنوع می‌کند و تأثیر نکول هر یک از اوراق را بر پرتفوی کاهش می‌دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403070201419
  • خبرنگار :