فرمانده انتظامی لرستان:

دفاع مقدس ارزشمندترین مقطع تاریخ انقلاب اسلامی‌ است

فرمانده انتظامی لرستان گفت: دوران دفاع مقدس ارزشمندترین مقطع تاریخ انقلاب اسلامی است و نیروی انتظامی کشور همچنان در حال دفاع از امنیت و آرامش مردم است.

یحیی الهی امروز دوم مهرماه در جمع کارکنان انتظامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دفاع مقدس، بیان کرد: دوران دفاع مقدس ارزشمندترین مقطع تاریخ انقلاب اسلامی است، امروز هرچه داریم از همان روحیه جهادی و انقلابی رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

وی به روحیه اخلاص و خداباوری و روحیه جهادی و انقلابی رزمندگان دوران دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس توجه رزمندگان و فرماندهان به خداوند تبارک و تعالی بود و همه این عزیزان با اخلاص پیروز میدان بودند، بعد از دوران دفاع مقدس در هر جا با روحیه جهادی و انقلابی و با اخلاص ورود پیدا کردیم، موفق شدیم.

فرمانده انتظامی لرستان ادامه داد: در این مقطع که دشمن در حال توطئه و هجمه علیه جمهوری اسلامی ایران است بایستی روحیه جهادی و انقلابی را در خودمان حفظ کنیم؛ حفظ روحیه جهادی و انقلابی و تبعیت محض از مقام معظم رهبری رمز پیروزی است و می‌توانیم از همه مشکلات عبور کنیم و به هدف مورد نظر برسیم.

وی بیان کرد: وقتی صدام خیال کشورگشایی به سرش زد و در سی و یکم شهریورماه سال ۱۳۵۹ جنگ تحمیلی علیه ملت ایران را آغاز کرد با دفاع همه جانبه مردم مواجه شد، این دفاع با حضور ارتش، سپاه، شهربانی، ژاندارمری، کمیته انقلاب اسلامی و بسیج شکل و شمایل دیگری به خود گرفت، در سال هایی که کشور درگیر جنگ بود، فرماندهی انتظامی کشور از سه بخش شهربانی، ژاندارمری و کمیته انقلاب اسلامی تشکیل شده بود که هر کدام وظایف جداگانه ای را بر عهده داشتند.

الهی افزود: نیروهای ژاندارمری در طول هشت سال دفاع مقدس علاوه بر حفاظت از شهرها و مرزهای کشور در خط مقدم هم حاضر می‌شدند و از خاک میهن دفاع می کردند.

فرمانده انتظامی لرستان گفت: پس از دوران دفاع مقدس، نیروی انتظامی همچون دیگر نیروهای مسلح برای برقراری امنیت از مرزها تا جای جای کشور حضوری مقتدرانه پیدا کرد و با جانفشانی و از خودگذشتگی، فضا را برای فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برقرار کرد، نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس مستقیما با دشمن جنگید؛ به طوری که در آن دوران بیش از ۸۰۰۰ شهید و بعد از آن دوران بیش از ۵۰۰۰ شهید را تقدیم این نظام مقدس کرده ‌و امروز نیز مجموعه فرماندهی انتظامی کشور در حال دفاع از امنیت و آرامش مردم است‌، ضمن اینکه باب شهادت هنوز در فرماندهی کل انتظامی کشور باز است.

وی در ادامه با تاکید بر تقویت گشت های هدفمند و نقش آن در احساس امنیت جامعه پرداخت و گفت: دستیابی به امنیت پایدار و افزایش احساس آرامش فردی و اجتماعی مستلزم مشارکت همگانی و احساس مسئولیت جمعی است و اصل مردم داری، رعایت حقوق شهروندی همراه با اقتدار و رافت اسلامی از سوی مأموران پلیس در ماموریت ها، رضایت و پشتیبانی مردم و مسئولان از پلیس یکی از اهداف اصلی فراجا است.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403070201407
  • خبرنگار : 50177