تامین زمین چالش برخی از روستاهای خرم‌دره در احداث جایگاه زباله

بخشدار خرم‌دره گفت: برای احداث جایگاه زباله در برخی از روستاهای شهرستان با مشکل تامین زمین مواجه هستیم.

سعید نژادحسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به موضوع پسماند و زباله در روستاهای خرم‌دره، اظهار کرد: در حال حاضر روستای نصیرآباد خرم‌دره فاقد جایگاه زباله است که برای حل این مشکل نیازمند زمین هستیم که رایزنی برای اختصاص زمین از منابع طبیعی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری زباله در این روستا به صورت روزانه انجام می‌شود، ادامه داد: طبق تفاهنامه‌ای که با شهرداری هیدج داریم زباله‌های جمع‌آوری شده نصیرآباد به این‌ جایگاه منتقل شده که همین‌ موضوع نیز مشکلاتی دارد.

نژادحسینی عنوان کرد: بخشداری شهرستان خرم‌دره این آمادگی را دارد که در صورت تامین زمین مناسب از سوی منابع طبیعی در روستاهای فاقد جایگاه زباله این زمین‌ها تبدیل به محل دپوی روستا کند.

او با بیان اینکه در زمینه پسماند در روستای شویر نیز مشکل زمین داریم، تصریح کرد: مشکل اصلی در بحث مدیریت پسماند و محل دپو را در روستای شویر داریم که اگر برای آن چاره‌اندیشی نشود در آینده به مشکل خواهیم خورد.

بخشدار خرم‌دره با توضیح اینکه در روستای قلعه‌حسینه نیز که از روستاهای بزرگ و پرجمعیت شهرستان است جمع‌آوری زباله به صورت منظم انجام می‌شود، افزود: محل دپوی زباله این روستا مشترک با شهرداری خرم‌دره است.

وی با اشاره به اینکه روستای سوکهریز و رحمت آباد جایگاه زباله مشترک دارند، یادآور شد: اخیرا ۲ هزارمتر زمین با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان مجدد به این محل اضافه شد.

بخشدار خرمدره از آماده بودن جایگاه زباله روستای الوند خبر داد و تصریح کرد: این جایگاه به دلیل نداشتن اعتبار فنس کشی نشده است که برای انجام این کار نیازمند ۱۰۰ میلیون اعتبار هستیم.

نژادحسینی با اشاره به نارضایتی مردم از جایگاه زباله شهرداری مستقر در اراضی ویستان، خاطرنشان کرد: آلودگی و سوزاندن زباله در این جایگاه نارضایتی مردمی را به دنبال داشته است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403070201381
  • خبرنگار : 50163