معاون دانشگاه:

نمی‌خواهیم در دانشگاه آزاد بنگاه‌داری کنیم

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ضرورت خلق ثروت از طریق علم، گفت: ما نمی‌خواهیم در دانشگاه آزاد اسلامی بنگاه‌داری کنیم.

مجید مشکینی امروز ۲ مهرماه در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۱۳۹۷ به بعد سعی شد رویکرد جدیدی به عنوان «دانشگاه از مردم، برای مردم و دانشگاه، حل مساله» پیش گرفته شود چون دانشگاه مبدا همه تحولات است و قاعدتا تحول در نظم جهانی و تمدن‌سازی، تحول در کشور، جامعه و زندگی شخصی از دانشگاه آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تفاوت دانشگاه‌های ما با سایر دانشگاه‌های جهان در جهتگیری است، ادامه داد: اگر قرار است دانشگاه تحول‌آفرین باشد، ابتدا باید بتواند در خود تحول ایجاد کند و پس از آن به محیط اطرف تعمیم دهد.

با خلق ثروت، سیکل معیوب زیان‌دهی دانشگاه از بین می‌رود

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نقش استان خوزستان در اقتدار آفرینی دوران دفاع مقدس، یادآور شد: استان خوزستان ظرفیت‌های بسیار  بزرگی دارد و در کنار آن، ظرفیت بسیار بزرگتر، نیروی انسانی متخصص و متعهد است اما هنوز نتوانسته‌ایم آن طور که باید، جایگاه نیروی انسانی که متشکل از دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی است را به خوبی بشناسیم. با وجود نیروی انسانی متعهد، می‌توان از منابع خدادادی، ثروت خلق کرد.

مشکینی با اشاره به ضرورت خلق ثروت از طریق علم، عنوان کرد: ما نمی‌خواهیم در دانشگاه آزاد بنگاه‌داری کنیم اما می‌توانیم با استفاده از علم و حرکت بر لبه‌های مرز دانش، ثروت خلق کنیم و سیکل معیوب زیان‌دهی دانشگاه از بین می‌رود و به سیکل مثبت تبدیل می‌شود.

ارتباط با صنعت آنطور که باید شکل نگرفته است

‌وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، با تغییر رویکرد سعی کرد خود را به صنعت و جامعه نزدیک کند اما در موضوعات اجتماعی و اقتصادی مشکلاتی وجود دارد. با وجود تاسیس دفتر ارتباط با صنعت، اما هنوز این ارتباط آنطور که باید شکل نگرفته است. ارتباط میان دانشگاه، جامعه و صنعت باید عجین شده و مرتب باشد.

مشکینی با اشاره به پروژه‌های پژوهشی این دانشگاه گفت: در ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها و صنایع، بیش از ۲.۲ هزار میلیارد تومان تعهد داریم که از این میزان حدود یک هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403070201380
  • خبرنگار : 50300