دادستان کرمانشاه:

باید همه حمایت کنیم تا خانواده زندانیان سمت جرم و آسیب کشیده نشوند

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم حمایت بیش از پیش از خانواده زندانیان، گفت: باید کاری کنیم که با زندانی شدن یک نفر، خانواده او سمت جرم و آسیب کشیده نشده و چند مجرم دیگر به جامعه اضافه نشود.

حمیدرضا کریمی، امروز(دوم مهر) در آیین اهدای ۷۰۰ بسته مهر تحصیلی به فرزندان زندانیان تحت پوشش انجمن های حمایت از زندانیان، با بیان اینکه کار انجمن‌های «حمایت از زندانیان» توانمندسازی خانواده زندانیان درتمام ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... است، گفت: علاوه بر این، این انجمن‌ها با هدف پیشگیری از بازآفرینی جرم چه توسط خود مجرم و چه توسط دیگر اعضای خانواده آنها ایجاد شده‌اند.

وی افزود: در حقیقت این انجمن‌ها تلاش دارند تا با توانمندسازی خانواده زندانیان، از حرکت آنها به سمت جرم و دیگر آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنند.

کریمی به سیاست دستگاه قضا در چندسال اخیر جهت کاهش جمعیت زندانیان اشاره و تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که تا حد امکان، زندان آخرین مجازات برای یک مجرم باشد، چرا که با زندانی شدن یک فرد، خانواده او دچار مشکل شده و گرفتار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.

وی افزود: اگر قرار باشد با زندانی شدن یک فرد خانواده او دچار مشکل و آسیب شده و خدای نکرده به سمت جرم و تخلف کشیده شوند و چند مجرم دیگر به جامعه اضافه شود، عملا اقدام موثری صورت نگرفته است، بنابراین تا حد امکان و تا حدی که قانون و ظرفیت‌های آن به ما اجازه می‌دهد تلاش داریم که زندان آخرین مجازات برای یک فرد مجرم باشد.

کریمی با تاکید بر لزوم حمایت از خانواده زندانیان، گفت: وظیفه نهادهای مدنی این است که از بروز آسیب‌های اجتماعی در میان خانواده زندانیان پیشگیری کنند.

وی افزود: نکته مهم دیگر در بحث زندانیان و حمایت از خانواده آنان، بحث ایجاد اشتغال پایدار برای زندانیان است تا از این طریق هم صاحب درآمد شده و هم خانواده خود را توانمند کنند.

دادستان کرمانشاه گفت: مدتی که فرد در زندان است، به جای بیکاری بهتر است یک حرفه یاد گرفته تا هم در زندان مشغول کار شده و درآمد کسب کند و هم زمانی که از زندان آزاد می‌شود بتواند در جامعه برای خود شغل دست و پا کرده و کار و کاسبی رقم بزند.

وی افزود: انجمن‌های حمایت از زندانیان باید به این دو مهم توجه ویژه داشته باشند و باید بدانند که برای توانمندسازی زندانیان و خانواده آنها، اول از همه باید خود این انجمن‌ها توانمند شده و به سمت و سوی کسب درآمد پیش روند.

کریمی گفت: این انتظار هست که مدیرکل جدید زندان‌های استان به این قضیه ورود کرده تا انجمن‌های حمایت از زندانیان بیش از پیش توانمند شوند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070201333
  • خبرنگار : 50182