سخنگوی وزارت علوم خبر داد

تشکیل چند کارگروه مستقل برای بررسی پرونده استادان و دانشجویان اخراجی و تعلیقی

سخنگوی وزارت علوم از پیگیری جدی وزارت علوم در خصوص بررسی پرونده‌های استادانی که به هر دلیلی در سه سال گذشته قطع همکاری شده‌اند و دانشجویانی که با مشکلاتی نظیر تعلیق در تحصیل یا اخراج از دانشگاه روبرو هستند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید احمدرضا خضری در این رابطه گفت: این پیگیری به دنبال دستوری از سوی رئیس‌جمهور درباره لزوم بررسی این پرونده‌ها آغاز شده و شخص وزیر علوم نیز این موضوع را با حساسیت دنبال کرده است.

وی اعلام کرد: در راستای اجرای این دستور، موضوع در شورای معاونان وزارت مطرح و پس از مشورت با کارشناسان، کارگروهی برای بررسی این پرونده‌ها تشکیل شده است.

مشاور وزیر علوم و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی گفت: این کارگروه شامل رئیس سازمان امور دانشجویان، مدیرکل حقوقی، مدیرکل بازرسی، مدیرکل رسیدگی به تخلفات و رئیس مرکز جذب وزارت علوم و تعدادی از حقوق‌دانان است که پرونده‌های وصول شده را مورد بررسی دقیق و قانونی قرار خواهند داد.

خضری در خصوص نوع پرونده‌های در دست بررسی نیز اظهار داشت: در این زمینه سه نوع درخواست وجود دارد: دسته اول شامل درخواست‌هایی است که در زمینه جذب افراد به عنوان اعضای هیئت علمی است که افراد احساس می‌کنند در فرایند جذب به حق خود نرسیده‌اند و پرونده‌های آن‌ها مورد توجه قرار نگرفته است.

مشاور وزیر علوم در ادامه افزود: دسته بعدی شامل استادانی است که به دلایل مختلف از جمله  پایان دوران پیمانی یا عدم احراز شرایط تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی، به خدمت آنان خاتمه داده شده است.

خضری تأکید کرد: پرونده‌های دانشجویان با قید فوریت و در چارچوب قانون و مقررات در شورای مرکزی انضباطی دانشجویان و پرونده‌های استادان در کارگروهی مرکب از رئیس مرکز جذب، رئیس هیات تخلفات انتظامی و مدیرکل بازرسی و شکایت بررسی می‌شود.

سخنگوی وزارت علوم همچنین از دانشگاه‌ها خواست پرونده‌های انضباطی را با دقت و رأفت اسلامی بیشتری بررسی کنند و تا سر حد امکان راهنمایی و کمک لازم را به دانشجویان ارائه دهند تا از مشکلات بعدی آنان جلوگیری شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403070201330
  • خبرنگار : 71567

برچسب‌ها