دادگاه عمومی بخش ماژین شهرستان دره‌شهر افتتاح شد

با حضور رئیس کل دادگستری ایلام، معاون مالی، پشتیبانی و امور عمرانی دادگستری استان ایلام و مسئولان شهرستان دره‌شهر دادگاه عمومی بخش ماژین شهرستان دره‌شهر افتتاح شد.

دکتر «عمران علی‌محمدی» رئیس‌کل دادگستری استان ایلام امروز دوشنبه دوم مهرماه ۱۴۰۳، در این مراسم  اظهار کرد: خداوند، جهان را براساس عدل آفریده است و اجرای عدالت یعنی اجرای فرامین الهی و بر همین مبنا قاضی در مقام قضاوت دارای شأن و جایگاه ویژه ای است.

وی افزود: قاضی بر مبنای قانون در جهت امنیت اجتماع، احقاق حق و اجرای مجازات مجرمین عمل می کند.

علی‌محمدی گفت: عدالت زمانی شیرین است که دسترسی مردم به اجرای عدالت آسان باشد و امروز سیاست‌های قوه قضاییه در راستای همین موضوع است که دسترسی مردم به عدالت را تسهیل کند.

رئیس‌کل دادگستری استان ایلام گفت: با توجه به بعد مسافت بخش ماژین از شهرستان دره‌شهر و مشقت و سختی‌های دسترسی به مرکز شهرستان لازم بود که دادگاه عمومی بخش ماژین برای سهولت دسترسی مردم شریف این بخش به مرجع قضایی راه‌اندازی شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان ایلام، وی خاطرنشان کرد: در جامعه امروز از صلح و سازش به عنوان یک  نظریه عدالت ترمیمی بین خواهان، خوانده و نماینده جامعه تعبیر می‌شود که با طرح نظریات و اختلافات طرفین دعوا اختلافات را به حداقل می‌رسانند و پرونده به صلح و سازش ختم می‌شود و با رفع خصومت شرایط برای جبران خسارت و عفو و گذشت مهیا می‌شود.

بخش ماژین در فاصله ۷۵ کیلومتری مرکز شهرستان دره‌شهر واقع است و به‌دلیل نامناسب بودن جاده دسترسی مستقیم به مرکز شهرستان، ساکنان این بخش از طریق جاده  شهرستان پلدختر لرستان به مرکز شهرستان دره‌شهر تردد می‌کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403070201326
  • خبرنگار : 71299