ترامپ از دیدار با امیر و نخست‌وزیر قطر در فلوریدا خبر داد

رئیس‌جمهور سابق و نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه آمریکا از دیدار خود با امیر و نخست‌وزیر قطر در اقامتگاهش در ایالت فلوریدا خبر داد.

به گزارش ایسنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد ریاست جمهوری فعلی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴ با انتشار پستی در فضای مجازی گفت روز یکشنبه دیداری با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و «شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور حوزه غرب آسیا داشته است.

ترامپ در شبکه اجتماعی خود، «تروث سوشال» نوشت: «امیر قطر ثابت کرد که یک رهبر قدرتمند و بزرگ برای کشورش است و در تمام سطوح در حال کسب پیشرفت با سرعتی بی‌سابقه است.»

ترامپ در ادامه این پست خود درباره امیر قطر نوشت: «او کسی است که همچنین قویا خواستار صلح در خاورمیانه و در سراسر جهان است. ما با یکدیگر روابطی عالی در طی سال‌های حضور من در کاخ سفید داشتیم و این بار هم حتی روابط ما قدرتمندتر خواهد شد.»

دونالد ترامپ در طول دوره ریاست جمهوری خود چند بار مواضع متناقضی را نسبت به قطر در پیش گرفته و هم این کشور را به پشتیبانی از «تروریسم» متهم کرده و هم از آن به خاطر آنچه «اقدام در جهت مقابله با تروریسم و افراطگری در تمامی اشکالش» خوانده بود، تحسین کرده بود.

قطر در طول دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز به عنوان یک میانجی برای مذاکرات بر سر آتش‌بس برای جنگ غزه و آزادی اسرای صهیونیست عمل کرده است.

با این وجود برخی رسانه‌ها و موسسات در ایالات متحده که حامی رژیم صهیونیستی هستند قطر را متهم به تلاش برای آنچه ترویج گفتمان یهودستیزی در دانشگاه‌های آمریکا با حمایت‌های مالی «غیرقانونی» خوانده‌اند، کرده‌اند.

این رسانه‌ها همچنین از قطر به خاطر تامین بودجه و میزبانی از شبکه الجزیره در شهر دوحه انتقاد کرده و اشاره می‌کنند «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر این شبکه را «سخنگوی حماس» خوانده است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به دفتر این شبکه در رام‌الله حمله کرده و دستور به تعطیل شدن آن برای ۴۵ روز داد. همچنین رژیم صهیونیستی اوایل ماه جاری میلادی مجوز فعالیت مطبوعاتی گزارشگران الجزیره در سرزمین‌های اشغالی را لغو کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070201311
  • خبرنگار : 71415