نمایشگاه عکس «در راه فتح قله‌ایم» افتتاح شد

مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس دفاع مقدس با عنوان «در راه فتح قله‌ایم» به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور و سخنرانی فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم برگزار شد.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس دفاع مقدس با عنوان «در راه فتح قله‌ایم» به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور و سخنرانی فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم و جمعی از مسئولین استان در نگارستان اشراق معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

محمدرضا موحد، فرمانده سپاه استان قم در این مراسم ضمن تبریک مقارن شدن هفته دفاع مقدس و هفته وحدت و همچنین گرامیداشت یاد حضرت امام خمینی(ره) و شهدای دفاع مقدس گفت: دو سال پیش که در خصوص کنگره شهدای استان قم خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، ایشان فرمودند در مورد شهدا باید دو کار صورت گیرد؛ یکی اینکه نام شهدا باید زنده بماند و دیگری اینکه راه شهدا و فرهنگ آنان به مردم به ویژه نسل جدید انتقال پیدا کند. تأکیدایشان بر این بود که این کار با استفاده از هنر صورت گیرد.

وی اظهار کرد: در استان قم فعالیت‌های خیلی خوبی در راستای گرامیداشت نام و یاد شهدا انجام شده است. در کنگره قبلی از جمله تعداد زیادی مستند، کتاب، فیلم کوتاه، انیمیشن و آثار هنری فاخری همچون سمفونی «خط شکنان» که در تهران اجرا شد، به تولید و انتشار رسید.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم دوره بعدی برگزاری کنگره شهدای استان قم را در سال ۱۴۰۶ اعلام کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا بتوانیم تولیدات هنری خیلی خوبی را در آن زمان ارائه نماییم.

وی بیان کرد: در مورد دفاع مقدس باید در وهله اول بدانیم ما از چه چیزی دفاع کردیم؛ ما در آن دوران هشت ساله اولاً از اسلام و انقلاب اسلامی، دوماً از جمهوری اسلامی و سوماً از تمامیت ارضی کشورمان دفاع کردیم.

موحد با تأکید بر اینکه باید بدانیم در دوران دفاع مقدس ما در مقابل چه کسانی ایستادگی کردیم، تصریح کرد: در آن دوران ما با همه قدرت‌های مبدأ آن روز دنیا یک جبهه را تشکیل داده و با پشتیبانی حکومت بعثی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران حمله کردند.

وی گفت: آمریکایی‌ها با کمک اطلاعاتی، فرانسوی‌ها با تأمین تسلیحات پیشرفته هوایی، آلمانی‌ها با تأمین تسلیحات شیمیایی، شوروی سابق با تقویت توپخانه و زرهی صدام و کشورهای عربی و مرتجع منطقه با کمک‌های مالی به صدام یاری رساندند. اما ما دیدیم که با مدد الهی چگونه می‌توان در مقابل تمام ابرقدرت‌ها ایستادگی کرد و به پیروزی رسید.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم اظهار کرد: فتنه‌هایی که ما در طول سال‌های گذشته پشت سر گذاشته‌ایم، فتنه‌های بزرگ و پیچیده‌ای بوده‌اند که هر یک از آن‌ها می‌تواند به راحتی یک قدرت بزرگ را از پای درآورد.

وی دفاع مقدس را جنگی متفاوت با سایر جنگ‌های معاصر خواند و افزود: ظاهر این جنگ مانند سایر جنگ‌ها بود، اما باطنی کاملاً متفاوت با جنگ‌های دیگر داشت. باطن دفاع ما اصلاً شبیه به دفاع در جاهای دیگر نبود؛ زیرا اولاً فرمانده این دفاع حضرت امام راحل رضوان الله تعالی علیه بود. دوماً فرزندان ایران اسلامی با تأسی از حضرت سیدالشهداء(ع) به دفاع از اسلام و ایران پرداختند.

موحد با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در طول دهه‌های اخیر، گفت: جمهوری اسلامی ایران با الگوگیری از مجاهدت‌های شهدا و رزمندگان دفاع مقدس به پیشرفت‌های بزرگی دست یافته است؛ تا جایی که دشمنان دیگر از تهدیدها و گزینه‌های روی میز و حتی زیر میز هم دیگر دم نمی‌زنند.

وی تشکیل و گسترش جبهه مقاومت را نیز از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس  دانست و گفت: دفاع مقدس توانست روحیه مقاومت را به سایر کشورهای منطقه تزریق کند و به تشکیل جبهه مقاومت منجر شود.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم با اشاره به مقاومت مردم مظلوم فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نوید داده بودند، ان‌شاء الله بزودی این غده سرطانی از صحنه روزگار محو می‌شود و نابودی این غده سرطانی از فرامین راهبردی حضرت امام خمینی (ره) است.  

وی محوریت جنگ امروز را جنگ شناختی دانست و گفت: خوشبختانه در نمایشگاه «در راه فتح قله ایم» این موضوع به خوبی مورد توجه قرار گرفته است؛ امروز شعار ما شعار اتحاد است. اتحاد نیروهای مسلح با خودشان و با مردم؛ نیروهای مسلح ما از مردم، با مردم و در کنار مردم هستند. دشمنان اسلام و ایران باید بدانند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هرگز اجازه فتنه انگیزی را به هیچ گروه نفوذی در داخل و یا خارجی نخواهند داد.

یادآور می‌شود، نمایشگاه عکس دفاع مقدس با عنوان «در راه فتح قله‌ایم» به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس از سوی معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی و معاونت فرهنگی هنری سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) و موسسه روایت فتح در نگارستان اشراق قم واقع در خیابان شهدا نبش کوچه ۱۷ برپا شده است؛ علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از اول تا دهم مهرماه صبح‌ها از ساعت ۹ الی ۱۳ و بعداز ظهرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403070201294
  • خبرنگار : 50455