برپایی نمایشگاهی از کتاب‌های هنری نفیس

نمایشگاه «آرت بوک۱» با نمایش کتاب‌های هنری نفیس و آثاری از هنرمندان معاصر از روز جمعه ـ ۶ مهرماه ـ در گالری آرتیبیشن به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایسنا، آرت بوک اصطلاحی کلی برای کتاب‌های هنری است. در نمایشگاه «آرت بوک۱» نیز قرار است کتاب‌های هنری نفیس در گالری آرتیبیشن عرضه شود.

کتاب‌های «هنر معاصر ایران» با آثاری از معصومه سیحون، بهمن محصص، ابوالقاسم سعیدی، سهراب سپهری، پرویز تناولی و حسین زنده‌رودی چاپ انستیتو گوته، «مجموعه آثار رضا عباسی» در شش جلد، «به باغ همسفران» با آثاری از حسین کاظمی، سهراب سپهری و هوشنگ پزشک‌نیا، «سر این خط را بگیر و بیا» با آثاری از پرویز کلانتری، «اوستا از دیدگاه هنر نو» با نگاره‌های مسعود عربشاهی، «‌دیباچه» با آثاری از اردشیر محصص، «پیشگامان هنر نوگرای ایران» با آثاری از پرویز تناولی و کاتالوگ‌هایی از نمایشگاه‌های هنری پیش از سال ۱۳۵۷ در گالری‌های زند، زروان، دوره اول بینال که به صورت کتابچه‌ تهیه شده بوده و.... از جمله این آثار است.

همچنین بخشی از این نمایشگاه با آثاری از هنرمندان مرتبط با آرت‌بوک‌های به نمایش گذاشته شده برگزار خواهد شد.  

در توضیح این نمایشگاه آمده: «می‌توان در بیانی اجمالی از این عبارت معاصر و حاضر از قرن بیستم تاکنون به عنوان پیوندی میان فرهنگ مکتوب و تصویری و نمایش هنر بر جایی دور از دیوارها در نظر گرفت. مهم‌تر از هر دو دستاورد مذکور باید به حفظ و آرشیو دوران مشخصی از زندگی هنری هنرمند و یا تاریخ هنری اشاره کرد. نمایش آرت‌بوک‌ها در گالری آرتیبیشن بهانه‌ای برای یادآوری ارزش‌های این پدیده هنری است که موزه‌ها و مجموعه‌داران شاخصی از جمله لیلیانا دیمتیس را در طول دوران با خود همراه کرده و نقشی مجزا از بازار هنر را به خود اختصاص می‌دهد. به طور مثال بر اساس گزارش سایت آرتچارت، مجموعه‌ی پرسپولیس از مرجانه ساتراپی در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در حراج ساتبیز به نمایش درآمده و به فروش رسیده است که یکی از نمونه‌های مهم آرت‌بوک محسوب می‌شود.»

علاقه‌مندان می‌توانند از نمایشگاه «آرت بوک۱»، هر روز از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۲۰:۰۰ و روز افتتاحیه و سایر جمعه‌ها از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۰:۰۰ در گالری آرتیبیشن بازدید کنند.  

گالری آرتیبیشن درخیابان ولیعصر، بعد از پل پارک‌وی، بالاتر از خیابان فرشته، رو به روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸، ساختمان آرتهال قرار گرفته است.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403070201283
  • خبرنگار : 71614