واکسیناسیون ۳۶ میلیون طیور در استان بوشهر

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از واکسیناسیون بیش از ۳۶ میلیون نوبت واکسیناسیون طیور صنعتی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبرداد.

به گزارش ایسنا،  مهدی تنگستانی مکان روز دوشنبه دوم مهرماه در جمع خبرنگاران بوشهر در خصوص اقدامات مدیریتی و بهداشتی در صنعت پرورش طیور گفت: مجموعه فعالیت‌های پیشگیرانه، درمانی و آموزشی دامپزشکی استان برای توسعه پرورش طیورو رشد تولید است که این مهم با انجام فعالیت‌های مختلفی از جمله واکسیناسیون، بازدیدهای میدانی، مراقبت و کنترل بیماری  در حال انجام است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر در خصوص اقدامات و فعالیت‌های شش‌ماه نخست سال 1403 افزود: از ابتدای سال تاکنون و تحت نظارت‌های بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی 10 میلیون 361 هزار و 210 قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش طیور استان انجام و در همین راستا میزان 36 میلیون 264 هزار و 235 نوبت واکسیناسیون برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های مختف طیور انجام شده است.

دکتر تنگستانی در خصوص واکسیاسیون طیور بومی نیز گفت: در کنار اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی در پرورش طیور صنعتی توجه ویژه‌ای به طیور بومی و روستایی داریم و در راستای حفظ سرمایه و پویایی اشتغال روستایی از ابتدای سال تاکنون 300 هزار و 518 قطعه طیور بومی بر علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شده‌اند.

وی درباره دیگر اقدامات انجام شده توضیح داد: طی شش ماه گذشته 3 هزار 950 مورد نمونه‌برداری از واحدهای پروش طیور، یک هزار و 35 مورد بازدی میدانی و یک هزار و 315 مورد اقدامات مراقبتی و برای کنترل بیماری‌ها صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403070201265
  • خبرنگار : 50963