درخواست برای برکناری مقام آمریکایی در پی تمجید از انفجار پیجرها در لبنان

شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) خواستار برکناری یک مقام مسؤول آمریکایی به دلیل تمجید از اقدام تروریستی هدف قرار دادن دستگاه‌های ارتباطی «پیجر» در لبنان توسط رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش ایسنا، «رابرت اس ماکائو» مدیر امور دولتی شورای روابط آمریکایی-اسلامی آمریکا در این باره گفت:  اظهارات تند «دبورا لیپستاد» فرستاده ویژه آمریکا برای نظارت و مبارزه با یهودستیزی نه تنها مشمئز کننده، بلکه خطرناک است.

طبق گزارش وبگاه عربی۲۱، وی افزود: در شرایطی که دولت کشورمان مدعی است برای کاهش تنش میان اسرائیل و لبنان تلاش می‌کند، تمجید بی‌ملاحظه از تروریسم دولتی، تلاش‌های دیپلماتیک با هدف جلوگیری از وقوع یک جنگ گسترده‌تر در منطقه را تضعیف می‌کند.

ماکائو گفت: تمسخر کشته شدن افراد بی‌گناه به ویژه کودکان شرم آور است و نباید جایی در بحث‌های سیاست خارجی آمریکا داشته باشد. این اقدام پیامی را به جهان ارسال می‌کند که دولت آمریکا قتل عام غیرنظامیان عرب و مسلمان را جشن می‌گیرد. این نه تنها غیراخلاقی است، بلکه غیرمسؤولانه نیز هست.

وی ادامه داد: دولت بایدن باید فوراً سفیر لیپستاد را اخراج اعلام کند که آمریکا از خشونت دولتی و تروریسم علیه گروه‌های آسیب پذیر حمایت نمی‌کند.

لیپستاد پس از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «پس از هفتم اکتبر، این احساس در سراسر جهان وجود دارد که اسرائیل ضعیف‌تر شده است»، با لحنی تمسخر آمیز گفته بود: «آیا پیجر می‌خواهید؟»

بعد از ظهر سه‌شنبه و روز چهارشنبه بر اثر انفجار دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم به نام پیجر در لبنان ده‌ها تن شهید و هزاران تن دیگر زخمی شدند.

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای، رژیم صهیونیستی را مسؤول این حمله اعلام و تاکید کرد دشمن بهای این تجاوز جنایتکارانه را قطعا خواهد داد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070201228
  • خبرنگار : 71610