مدیر امور بهره‌برداری ناحیه جنوب برق منطقه‌ای استان خبرداد

شستشوی پست‌های ‌برق‌ جنوب خوزستان برای مقابله با اثرات آلودگی‌ها

مدیر امور بهره‌برداری ناحیه جنوب شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از شستشوی تمامی پست‌های برق این ناحیه جهت جلوگیری از بروز حادثه ناشی از تاثیرات ریزگردها و رطوبت بر روی شبکه خبر داد.

رضا جعفری امروز دوم مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پست‌های برق ناحیه جنوب (آبادان، خرمشهر، شادگان، اروند، دارخوین، چوئبده و...) با توجه به وقوع ریزگرد و آلودگی صنعتی منطقه و رطوبت بالا، به طور منظم شستشو می‌شوند تا از وقوع حوادث ناخواسته در شبکه جلوگیری شود.

وی افزود: با توجه به میزان آلودگی موجود در منطقه ممکن است شستشوی بعضی از پست‌های برق در سال به بیش از ۵ بار برسد اما به صورت عادی تمامی پست‌های ناحیه جنوب در سال ۲ بار شستشو می‌شوند.

مدیر امور بهره‌برداری ناحیه جنوب شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه تعدادی از پست‌های ناحیه دارای پوشش RTV (پوشش عایقی) بوده و در مقابل آلودگی مقاوم‌سازی شده‌اند، عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به آغاز فصل مه و رطوبت و امکان وقوع گرد و غبار، برای حفظ پایداری شبکه سایر پست‌های‌ باقیمانده در ناحیه شستشو شده است.

جعفری اضافه کرد: شستشوی تجهیزات پست‌های برق کمک خواهد کرد در صورت وقوع گرد و غبار و رطوبت، تجهیزات دچار اشکال و از مدار خارج نشوند.

وی یادآور شد: در کنار افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی شبکه موجود، شستشوی منظم تجهیزات دیگر اقدامی است که باید در شبکه برق خوزستان با توجه به شرایط نامساعد جوی انجام شود.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403070201225
  • خبرنگار : 50229