رئیس پارلمان لبنان: در دام نتانیاهو نمی‌افتیم

رئیس پارلمان لبنان تصریح کرد نخست‌وزیر رژیم اشغالگر روی فریب دادن حزب‌الله لبنان برای گسترش جنگ حساب باز کرده، اما در نهایت متوجه اشتباهش خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط گفت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تبدیل جنوب لبنان به زمین سوخته غیر قابل سکونت، نابودی زمین‌های کشاورزی آن از طریق بمب‌های فسفری، با خاک یکسان کردن منازل و کشتار شهروندان ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد لبنان خواهان جنگ نیست و به سمت جنگ هم نمی‌رود اما حق دارد از خود دفاع کند و از هیچ تلاشی برای تامین پایداری مردم جنوب لبنان برای ممانعت رژیم صهیونیستی از کوچاندن آنها دریغ نخواهد کرد.

بری، نتانیاهو را به این امر متهم کرد که تلاش می‌کند با آتش‌افروزی، لبنان و منطقه را وارد یک جنگ بزرگ بکند اما لبنان هرگز به سمت جنگ نخواهد رفت و در تله رژیم صهیونیستی نخواهد افتاد و برعکس در برابر طرح این رژیم مقاومت خواهد کرد و به قواعد درگیری پایبند است. 

وی خواهان اجرای قطعنامه‌ ۱۷۰۱ شورای امنیت شد و گفت جامعه جهانی باید برای اجرای این قطعنامه در ۲ طرف مرزها فشار آورد و رژیم صهیونیستی را ملزم کند که به نقض حریم هوایی لبنان پایان دهد.

رئیس پارلمان لبنان از آمریکا خواست، به جای اینکه اجازه دهد نتانیاهو با سوءاستفاده از نزدیک بودن زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تردید این کشور در تصمیم‌گیری درباره اعمال فشار مطلوب، تضمین آتش‌بس و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱، از دولت واشنگتن باج خواهی کند و توانایی این کشور را برای حرکت جهت متوقف کردن تجاوز فلج کند، رژیم صهیونیستی را برای توقف تجاوز به لبنان تحت فشار قرار دهد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070201221
  • خبرنگار : 71592