معاون سازمان اوقاف خبر داد:

واگذاری اجاره موقوفات از طریق سامانه الکترونیکی اوقاف

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد: پیش از بحث واگذاری اجاره موقوفات به صورت مزایده برگزار می‌شد اما اکنون این واگذاری را به صورت کامل و شفاف و دارای شرایط مساوی از طریق سامانه الکترونیکی سازمان اوقاف به مردم اعلام می‌کنیم تا همه بتوانند به صورت برخط تقاضاهای خود را اعلام کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل در حاشیه سفر به شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: هویت سازمان اوقاف و امور خیریه را مردم تشکیل داده‌اند و خیران، واقفان و هیئت امنای موقوفات مردمی هستند که پشتوانه این سازمان را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: زمانی که یک خیر وقفی را به ثبت می‌رساند بر مجموعه اوقاف برای کمک به اجرای نیت واقف تکلیفی ایجاد می‌شود و از طرفی حضور بخش دیگری از مردم به عنوان مستاجران اوقاف و بهره‌برداران از موقوفات نیاز به ارتباط دوسویه را ایجاد می‌کند.

عادل گفت: در همین راستا، سازمان اوقاف همراه بودن با مردم را در راس برنامه‌های خود قرار داده است و به خاطر رشد و نهادینه شدن این موضوع در طول سال برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود که یکی از این نمونه فعالیت‌ها برگزاری میزهای خدمت است که در هفته وقف موفق شدیم تا میز خدمتی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برای پاسخگویی به مردم برپا کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقات و امور خیریه اظهار کرد: در بحث دولت الکترونیک و ارتباط برخط مردم با سازمان اوقاف نیز میز خدمت الکترونیکی را بر روی سایت سازمان اوقاف ایجاد کرده است تا هر کس و از هر نقطه کشور و جهان ابهام و سوالی داشته باشد با ما در میان بگذارد.

وی ادامه داد: حتی بحث واگذاری اموال به اجاره موقوفه که به صورت مزایده برگزار می‌شد را در حال حاضربه صورت کامل و شفاف و دارای شرایط مساوی به مردم در این سامانه اعلام می‌کنیم تا همه بتوانند به صورت برخط تقاضاهای خود را اعلام کنند و تحت نظارت قانونی کارها انجام شود.

عادل بیان کرد: در تمامی موارد سعی کرده‌ایم که ارتباط خود را با مردم حفظ و گسترش دهیم تا صدای مردم شنیده شود و حتی در برخی از موقوفات با اختیارات خاص نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و اختیارات خاصی که دارند سعی می‌شود برخی تخفیفات را برای مردم قائل شویم تا مشکل آن‌ها حل شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقات و امور خیریه اظهار کرد: هفته وقت زمان مناسبی برای ارتباط با مردم است و تلاش می‌کنیم با حضور مسئولان اوقاف در رسانه‌ها برای پاسخگویی به سوالات و اعلام عملکردهای سازمان تلاش کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری همایش‌های یاوران وقف در تمامی عرصه‌ها که برای نشر و ارتقای این سنت حسنه تلاش می‌کنند نیز یکی دیگر از برنامه‌های هفته وقف است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070201211
  • خبرنگار : 50649