مدیر امور دانشجویی دانشگاه‌ زنجان:

افزایش قیمت غذای دانشجویی براساس قیمت تمام‌شده تعیین می‌شود

مدیر امور دانشجویی دانشگاه‌ زنجان گفت: افزایش قیمت غذای دانشجویی براساس قیمت تمام‌شده است، بر این اساس قیمت غذای دانشجویی درصد کمی افزایش پیدا کرده است.

حامد بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه قیمت غذای دانشجویی در سراسر کشور یکنواخت است، اظهار کرد: افزایش قیمت اتفاق افتاده براساس تصمیم صندوق رفاه دانشجویان و مثل هر سال بوده است‌. بر این اساس شکاف بین قیمت تمام‌شده و قیمت پرداخت‌شده توسط دانشجو بیشتر شده و این به نفع دانشجویان است‌.

وی با اشاره به اینکه صندوق رفاه دانشجویان به نفع دانشجو کار می‌کند، ادامه داد: قیمت غذای پرهزینه در سال‌ گذشته ۱۰ هزار تومان بوده و قیمت تمام‌شده غذا ۶۵ هزار تومان بوده است. امسال قیمت همین غذا ۱۵ هزار تومان و قیمت تمام‌شده ۹۰ هزار تومان است‌. این تفاوت قیمت به ضرر دانشگاه است، زیرا این مقدار باید از بودجه دانشگاه تامین شود.

وی در ادامه از کاهش یارانه تخصیصی به دانشجویانی که سنوات مجاز آنها تمام شده است خبر داد و گفت: نرخ غذای این دانشجویان افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است‌. صندوق رفاه دانشجویان این کار را در راستای حمایت از سایر دانشجویانی که در سنوات مجاز هستند، انجام می‌دهد.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه‌ زنجان افزود: در دستورالعمل صادره صندوق رفاه دانشجویان، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش‌ عالی را مجاز کرده تا در شرایط خاص و با توجه به شرایط‌ جغرافیایی قیمت غذای دانشجویی را ۲۰ درصد افزایش دهند، اما دانشگاه زنجان در حمایت از دانشجویان این افزایش را انجام نداده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403070201204
  • خبرنگار : 50295