شناسایی ۵۲ واحد سنتی روستایی پرورش اسب بدون پروانه در اسدآباد

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد از شناسایی ۵۲ واحد پرورش اسب سنتی روستایی و فاقد پروانه در این شهرستان خبر داد.

محمد کرم مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: این تعداد از واحدها به صورت پراکنده در سطح روستاهای شهرستان در کنار پرورش دام سبک و سنگین گاو و گوسفند نسبت به پرورش اسب نیز فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه این تعداد واحد فاقد پروانه، توسط کارشناسان جهاد کشاورزی شناسایی شده و در حدود ۴۰۰ رأس اسب در مجموع این واحدها در حال نگهداری است، افزود: یک واحد پروانه‌دار صنعتی نیز با ظرفیت اسمی ۲۰ رأس در شهرستان اسدآباد دارای فعالیت بوده که این واحد برای سه نفر به‌صورت دائم اشتغال ایجاد کرده است.

مرادی ادامه داد: هم‌اکنون هشت واحد سنتی مجوزدار  نیز با  دارا بودن پروانه کوچک روستایی در سطح روستاهای شهرستان  با ۱۴۰ رأس اسب در زمینه پرورش اسب دارای فعالیت هستند که هر یک از این واحدها نیز برای یک تا دو نفر اشتغال پایدار به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه نژاد اسب‌های پرورشی این شهرستان بیشتر نژاد کرد بوده و نژاد عرب ایرانی نیز پرورش داده می‌شود، گفت: اسب‌های واحدهای پرورش اسب دارای پروانه بهره‌برداری شهرستان همگی دارای شناسنامه هستند.

مرادی افزود: سوارکاری، جشنواره‌ها، همایش‌ها و مسابقات از جمله مواردی است که از وجود اسب‌ها استفاده شده و برای صاحبان واحدهای پرورش اسب دارای توجیه اقتصادی بالایی است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403070201192
  • خبرنگار : 50037