مدیرکل بهزیستی استان کرمان تاکید کرد

لزوم برنامه‌ریزی دقیق، سریع و علمی برای پیشگیری از خودکشی

جمعی از مدیران و روانشناسان فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی استان کرمان در نشستی تخصصی به نقد وبررسی راهکارهای پیشگیری از خودکشی پرداختند .

علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان دوم مهرماه در جلسه‌ای با هدف بررسی راهکارهای علمی وعملی به منظور پیشگیری و کنترل پدیده خودکشی با اشاره به اهمیت لزوم توجه به ابعاد مختلف آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: معضل خودکشی از آسیب‌هایی است که تحقیقات و مطالعات علمی زیادی پیرامون ریشه‌ها وعوامل موثر بر آن انجام شده و از پدیده‌های اجتماعی است که به لحاظ غیرقابل جبران بودن آن بسیار مورد توجه محققان و جامعه‌شناسان فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی بوده است.

 وی افزود: بر مبنای نتایج حاصل از این پژوهش‌ها عوامل متعدد و بسیاری بر رشد و حرکت افراد به سمت آسیب زدن به خود وجود دارد که از جمله می‌توان به میزان همبستگی افراد و پایین بودن ارتباطات اجتماعی و همچنین یکپارچگی نظم اجتماعی اشاره کرد که این مهم لزوم توجه برنامه‌ریزان و طراحان برنامه‌های حمایتی به این پیش زمینه‌ها وعوامل را بیش از پیش عیان می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: باید برای پیشگیری از این آسیب اجتماعی برنامه‌ریزی دقیق، سریع و علمی داشت و برای این مهم تعریف جدید و مدل بومی سازی شده داشته باشیم.

بنابراین گزارش، در این نشست تخصصی از فهیمه زراعت‌حرفه مشاور آموزش و پرورش استان کرمان به دلیل تلاش‌های ارزنده و موثر در حوزه پیشگیری از اقدام به خودکشی تقدیر شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403070201181
  • خبرنگار : 50187