یک کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد:

ناهماهنگی، نشان‌دهنده فشار روحی بر تیم‌

یک کارشناس فوتبال گفت: کوچینگ در کنار زمین مربی‌ها، توضیحات، تعویض‌ها و تصمیماتی که مربی‌ها در نیمه دوم انجام می‌ دهند، نشان دهنده آن است که کدام مربی تسلط، دقت و هنر بیشتری در تعویض‌ها دارد و ناهماهنگی نشان از فشار روحی بر تیم است.

محمد یاوری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص عملکرد تیم‌های سپاهان و ذوب آهن در دربی اصفهان که با تساوی و تقسیم امتیازات به پایان رسید، اظهارکرد: مشاهده کردیم که وزنه سنگین در آغاز بازی برای تیم سپاهان بود، چرا که با بازیکنان مطرح و شرایط بهتر بر بازی مسلط بودند. در واقع تیم ذوب آهن از نیمه اول تیم ضعیفی برابر سپاهان نبود، موقعیت‌های بسیار خوبی داشت که اگر آن‌ها را به گل تبدیل می‌کردند می‌توانست کار را برای سپاهات سخت کند.

وی با بیان اینکه اکثرا از ژوزه مورایس دیده‌ایم که تیم سپاهان در نیمه‌های اول یا دوم بازی نمی‌تواند خوب کار کردن را ادامه دهد، افزود: کوچینگ سر زمین مربی‌ها، توضیحات،  تعویض‌ها و تصمیماتی که مربی‌ها در نیمه دوم انجام می‌ دهند، نشان دهنده آن است که کدام مربی تسلط، دقت و هنر بیشتری در تعویض‌ها دارد.

این کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه معتقدم تعویض‌های سپاهان کارساز نبود و بازی خود را در اختیار تیم ذوب آهن قرار داد، تصریح کرد: تعویض‌های ذوب آهن نسبت به تیم سپاهان بهتر انجام شد چرا که تصمیم ذوب آهن، مسلط بازی کردن در مقابل تیم سپاهان بود که نتیجه هم گرفت. پیام نیازمند و پارسا جعفری در این بازی دو موقعیت بسیار خوب را از تیم‌ها گرفتند که تبدیل به گل نشد.

یاوری صحنه‌ای که دو مهاجم سپاهان با یکدیگر برای ضربه زدن هماهنگی نداشتند را نشان از اینکه تحت فشار روحی هستند، دانست و افزود: فاصله کم و خطوط تیم ذوب آهن مشهود است. با سرعت پاس و جابه‌جایی خود توانستند یکدیگر را در دفاع و حمله پوشش دهند و در واقع انتقال از دفاع به حمله چنان مثبت نیست اما خوب جمع می‌شوند و کمک کننده به تیم هستند.

این کارشناس فوتبال در پایان با بیان اینکه تصمیمات مورایس برای چینش تیم عجیب است و عاملی در تیم سپاهان مشاهده می‌کنیم که هنوز نمی‌تواند ترکیب اصلی خود را پیدا کند، خاطرنشان کرد: مدیریت کردن ضد حمله در بازی‌های آسیایی حائز اهمیت است چرا که باید در انسجام دفاعی، فاصله خطوط دفاعی کم  و سرعتشان در ضد حمله‌ها سریعتر عمل کنند. همچنین باید از بازیکنان سرعتی بیشتر در بازی‌های آسیایی استفاده شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070201176
  • خبرنگار : 50348