استان سمنان پیشرو در اشتغال‌زایی برای فارغ‌التحصیلان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، از کسب رتبه اشتغالزایی کشور توسط این استان در نیمه اول امسال خبر داد.

علی نورانی، ۲ مهرماه در شورای معاونین این اداره کل از استان سمنان به عنوان استان پیشرو در اشتغال‌زایی برای فارغ‌التحصیلان نام برد و اظهار کرد: با همکاری مسئولان استان، طرح‌های اشتغالزایی متعددی در شهرستان‌های هشت‌گانه استان اجرایی شده است.

دبیر شورای اشتغالزایی استان افزود: استان سمنان با ۸۴درصد پیشرفت در اجرای طرح‌های اشتغالزا و ایجاد اشتغال، رتبه نخست اشتغال ایجادی کشور را به خود اختصاص داده است.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: استان سمنان کماکان رتبه نخست اشتغال ایجادی کشور را در اشتغال فارغ التحصیلان در اختیار دارد.

وی با اشاره به حمایت کارگروه اشتغال از طرح‌های اشتغالزا اضافه کرد: در تسهیلات مشاغل خانگی تا کنون ۵۰۲ طرح با اعتباری بالغ بر ۵۵۴ هزار و ۱۶۸ میلیون ریال به بانک‌های عامل ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه امسال بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی توسط دستگاههای اجرایی در استان ایجاد شده، خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار و ۲۵۰ فرصت شغلی از این تعداد، برای دانش آموختگان دانشگاهی بوده است.

نورانی اظهار کرد: استان سمنان بر اساس گزارش سامانه رصد در ۶ ماهه امسال رتبه نخست ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را کسب کرده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403070201135
  • خبرنگار :