اقتصاد کره جنوبی در اوج

آمارهای اولیه تجارت نشان داد که رشد صادرات کره جنوبی تا کنون در این ماه قوی بوده است که بر تقاضای خارجی تاکید می‌کند.

به گزارش ایسنا، بر اساس داده‌های منتشر شده اداره گمرک، ارزش صادرات به دلیل تفاوت‌های روز کاری نسبت به سال قبل در ۲۰ روز اول سپتامبر ۱۸ درصد افزایش یافته است. بدون توجه به تعطیلات، محموله‌ها ۱.۱ درصد کاهش یافت در حالی که واردات نیز ۴.۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و مازاد تجاری به ۸۰۰ میلیون دلار رسید.

داده‌های اداره گمرک نشان می‌دهد که محموله‌های نیمه‌رساناها، پردرآمدترین بخش صادرات کشور، نسبت به سال گذشته در شرایط تعدیل‌نشده ۲۶.۲ درصد افزایش یافته است.

از آنجایی که کره جنوبی خانه دو تا از بزرگترین سازندگان تراشه‌های حافظه در جهان است، همراه با تایوان با صادرات مقادیر زیادی نیمه هادی‌ پیشرفته به ایالات‌متحده و سایر کشورهای توسعه یافته، بر موج تقاضای جهانی برای توسعه هوش مصنوعی سوار شده است.

سایر شرکت‌های کره جنوبی نیز نقش مهمی در طیف گسترده‌ای از زنجیره‌های تامین جهانی، به ویژه در صنایعی از جمله خودرو و باتری دارند. دولت اکنون به دنبال کمک به سازندگان و پیمانکاران عمومی کشور است تا درآمد خود را از طرح‌های زیربنایی خارج از کشور را افزایش دهند. رشد صادرات امسال به تقویت خوش‌بینی کمک کرده است و دولت پیش‌بینی می‌کند که رشد اقتصادی احتمالاً تسریع خواهد شد.

اکثر اقتصاددانان انتظار دارند بانک مرکزی نرخ بهره را از ۳.۵ درصد به ۳.۲۵ درصد کاهش دهد و این سطحی است که از اوایل سال ۲۰۲۳ حفظ شده است. بلومبرگ گزارش کرد که فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته با کاهش ۵۰ واحدی نرخ کلیدی خود، یک چرخش سیاستی که مدت‌ها مورد انتظار بود، ادامه داد.

اقتصاد ایالات متحده به جبران تقاضای بی سابقه برای محصولات کره جنوبی در چین کمک کرده است که هنوز نتوانسته است به طور کامل از رکود مسکن که بر فعالیت مصرف کنندگان تاثیر گذاشته است، بهبود یابد و آب وهوای شدید در تابستان نیز به این مشکلات افزوده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1403070201131
  • خبرنگار : 50105