ده‌ها هزار صهیونیست در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ فلسطین اشغالی را ترک کرده‌اند

دفتر مرکزی آمار رژیم صهیونیستی اعلام کرد ده‌ها هزار صهیونیست در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، دفتر مرکزی آمار رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی یکشنبه داده‌هایی را درباره تعدادی از اسرائیلی‌هایی که بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده‌اند منتشر کرد. رسانه‌های عبری این داده‌ها را نگران کننده دانستند.

«یدیعوت آحارونوت» نوشت بیش از ۵۵ هزار صهیونیست در سال ۲۰۲۳ فلسطین اشغالی را ترک کرده‌اند بدون اینکه قصد بازگشت داشته باشند.

طبق گزارش المیادین، دفتر آمار رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد جنگی که هفت اکتبر ۲۰۲۳ شروع شد منجر به مهاجرت بیشتر از سوی صهیونیست‌ها در سال ۲۰۲۴ شود.

براساس بیانیه‌ها حدود ۵۵ هزار و ۳۰۰ صهیونیست سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده و به اقامت در خارج در سال ۲۰۲۳ دست یافتند.

از سوی دیگر تنها ۲۷ هزار و ۸۰۰ صهیونیست طی آن سال به اراضی اشغالی بازگشتند. تعداد مردانی که سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده‌اند بیشتر از تعداد زنان است.

براساس داده‌ها، ۵۸.۸ درصد از کسانی که فلسطین اشغالی را ترک کرده‌اند در خارج متولد شده‌اند درحالی که ۴۱.۲ درصد در اراضی اشغالی متولد شده‌اند. از بین کسانی که در خارج متولد شده و اراضی اشغالی را در سال ۲۰۲۳ ترک کرده‌اند ۷۲.۳ درصد از کشورهای اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع، ۸.۷ درصد از آمریکا، ۴.۲ درصد از فرانسه و ۱۴ درصد از کشورهای دیگر هستند.

براساس آمارها کسانی که سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده‌اند بین ۲۵ تا ۴۴ ساله هستند و این سن اصلی در بازار کار است. میزان قابل توجهی از مهاجرت کنندگان دارای مدارک دانشگاهی به ویژه در زمینه‌های تکنولوژی و اقتصاد هستند.

پیشتر رسانه‌های عبری گزارش داده بودند نیم میلیون نفر طی ۶ ماه نخست جنگ اراضی اشغالی را ترک کردند.

مهاجرت به اراضی اشغالی نیز بسیار کمتر از زمان قبل از جنگ شد طوری که ۲۵۰۰ نفر در ماه به اراضی اشغالی مهاجرت کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی همزمان با عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین شاهد افزایش مهاجرت معکوس بوده است.

در این راستا اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی تأکید کرد ۱۰۰ هزار صهیونیست به دلیل حملات حزب‌الله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منازلشان را ترک کرده‌اند.

هرتزوگ مدعی شد فرماندهانی از حزب‌الله که جمعه در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت شهید شدند برای حملاتی شبیه هفت اکتبر تلاش می‌کردند.

بعد از انفجارهای تروریستی دستگاه‌های ارتباطی در لبنان و حمله تروریستی این رژیم به ضاحیه بیروت، حزب‌الله حملات موشکی و پهپادی گسترده‌ای را به سرزمین‌های اشغالی انجام داد.

از سوی دیگر «نیر دفوری»، تحلیلگر امور نظامی کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره درگیری‌های بین حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی در مرزها گزارش داد: ما اکنون در لحظاتی از عدم اطمینان هستیم. اسرائیل تصمیم به اقدام گرفته است و این یعنی می‌خواهد به سامانه‌های موشکی حزب‌الله و دیگر سامانه‌های آن در تمام اماکن آسیب بزند. اسرائیل نمی‌تواند خودش را وارد جنگ فرسایشی طولانی کند. چنین جنگی ضرورت‌ها و محدودیت‌های بسیار بزرگی دارد از صبر طولانی تا مشروعیت بین‌المللی.

وی افزود: آمریکایی‌ها به دلیل نزدیک بودن انتخابات ریاست‌جمهوری از عرصه دور می‌شوند برای همین فرصت‌های اسرائیل متعدد نیست و این مساله خوبی برای ما نیست.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070201096
  • خبرنگار : 71516