اجرای طرح دریابست در آب‌های قشم

طرح ممنوعیت عمومی صید تمامی گونه‌های آبزی(دریابست) از امروز دوشنبه به منظور ایجاد شرایط مناسب برای بازسازی ذخایر آبزیان در آب‌های جزیره قشم اجرا شد.

علیرضا گلشنی‌زاده، رئیس اداره شیلات شهرستان قشم اظهار کرد: طرح دریابست بر اساس تصمیم کمیته مدیریت صید استان هرمزگان در آب‌های این استان و جزیره قشم به مدت هشت روز ادامه دارد.

وی افزود: با اجرای این طرح هیچ شناور صیادی از امروز دوم مهرماه تا نهم مهرماه اجازه فعالیت صید آبزیان را در آب‌های این جزیره ندارند.

گلشنی زاده ادامه داد: در صورت هرگونه فعالیت شناورهای صیادی در این مدت در آب‌های این جزیره به عنوان متخلف شناخته شده و طبق قانون با آنان برخورد می‌شود.

رئیس شیلات شهرستان قشم توضیح داد: طرح دریابست در دوره‌های کوتاه به منظور ایجاد فرصت برای تخم گذاری آبزیان و صیانت از ذخایر آبزیان دریایی اجرا می‌شود.

گلشنی زاده اضافه کرد: سنگینی ناوگان صید و صیادی، قاچاق صید، استفاده از روش‌های غیرقانونی و مخرب صید همچون ترال، ورود شناورهای بیگانه به محدوده صیدگاه‌های داخلی کشور، فعالیت شناورها و قایق‌های صیادی فاقد پروانه و صید در زمان ممنوعیت از چالش‌های صید و صیادی در صیدگاه‌های هرمزگان و جزیره قشم است.

وی حفاظت از مولدین و نوزادان آبزیان در صیدگاه‌ها، کاهش فشار صید و جلوگیری از فعالیت صید غیرمجاز، اجرای عدالت برای سهم دهی به صیادان قانونی، ایجاد شرایط آرامش در صیدگاه‌ها، افزایش راندمان صید بعد از اجرای طرح، ترمیم ذخایر و فرصتی برای احیای نسل انواع آبزیان را از مهمترین مزایا و اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403070201091
  • خبرنگار : 50567