نیکزاد: تاکید سران قوا بر رسیدگی سریع به حادثه انفجار معدن طبس است

نایب رئیس مجلس که به عنوان نماینده ویژه رئیس مجلس برای پیگیری ابعاد حادثه انفجار معدن زغال سنگ معدنجو به طبس سفر کرده، گفت که تاکید رئیس مجلس و سران قوا بر حضور و رسیدگی سریع به این حادثه است و ما در مجلس ابعاد این حادثه را رسیدگی خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، علی نیکزاد در جلسه ستاد مدیریت بحران حادثه معدن زغال سنگ معدنجو با حضور وزرای کشور، صمت و تعاون کار و رفاه اجتماعی، رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: این حادثه بسیار غم بار را که انسان‌های شریف با عرق جبین در اعماق زمین و دور از خانواده برای کسب روزی حلال تلاش می‌کردند را خدمت مقام معظم رهبری، خانواده معظم آنها و همه ملت ایران تسلیت می‌گویم.

وی با تاکید بر اینکه این حادثه برای همه مردم تلخ است، کفت: رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کردند که با همکاران، سایر دستگاه‌های اجرایی و همچنین نیروهای نظامی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل حادثه حضور پیدا کنیم. این حادثه برای همه ما بسیار غمبار و سنگین است. وزرای مربوطه از جمله کشور، صمت و کار، استاندار و همه مسئولان اجرایی و رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نماینده مردم این شهر در طبس جمع شدند و همه تلاش می‌کنند که این عزیزان را نجات دهند. لذا برای این حادثه همه کشور و مسئولان هر سه قوه بسیج شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موضوع از طرف مجلس شورای اسلامی از بعد نظارتی و از طرف دولت بررسی خواهد شد، بیان کرد: ما داغ بزرگی را دیدیم و سربازان عرصه اقتصادی و تعدادی از پدران شریف را از دست دادیم.

*در صورت ضرورت رییس مجلس به محل حادثه معدن طبس می‌رود

نیکزاد با تاکید بر اینکه در قبال این حادثه مسئولیت شرعی و قانونی و انسانی و اخلاقی داریم، ادامه داد: قطعا با مسببان این حادثه و کوتاهی‌های صورت گرفته، برخورد خواهد شد. این مصیبت را برای خود و خانواده خود می‌دانیم. رئیس مجلس نیز بر ضرورت پیگیری حادثه اخیر تاکید کردند و اگر شرایط ایجاب می‌کرد خود ایشان در محل حاضر می‌شدند.

وی بیان کرد: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به لحاظ اشراف خاصی که بر موضوع دارد، ابعاد حادثه را با کمک متولیان بررسی خواهد کرد. برای ما نیز سوالاتی وجود دارد از جمله اینکه نباید در این کارگاه که ۴۸ نفر کار ایمنی را انجام می‌دهند، این حادثه رخ می‌داد؛ ضمن اینکه معدن سه دهه سابقه فعالیت دارد و نباید چنین مصیبتی پیش می‌آمد.

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: برای تکرار نشدن چنین اتفاقاتی در آینده اقداماتی را انجام می‌دهیم. ما اینجا هستیم تا ابعاد حادثه بررسی شود. هر چه به عنوان طرح و لایحه از سوی نمایندگان و دولت به مجلس ارائه شود همکاری خواهیم کرد تا چنین اتفاقاتی تکرار نشود.

وی در پایان گفت: در رسیدگی به مباحث در کنار دولت و در جایگاه مجلس به عنوان نمایندگان مردم کوتاهی نخواهیم کرد و نتایج بررسی‌ها و گزارش‌ها را به سمع و نظر مردم به ویژه خانواده‌های داغدار خواهیم رساند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403070201088
  • خبرنگار : 71234