لوله‌گذاری ۳۵ کیلومتر از فضای سبز کاشان برای توسعه آبیاری تحت‌فشار

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کاشان گفت: در راستای نگهداری بهینه فضای سبز شهری، مدیریت مصرف آب و توسعه شبکه آبیاری تحت فشار، ۳۵ کیلومتر از فضای سبز این شهرطی سه ماه گذشته لوله‌گذاری شده است.

حمیدرضا ممیز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اجرای لوله‌گذاری به همراه نصب اتصالات و قطره چکان برای توسعه آبیاری قطره‌ای در طرح‌های توسعه فضای سبز شهر کاشان ۲۵۰ میلیارد اعتبار به همراه داشته است.

وی افزود: استفاده از آبیاری قطره‌ای در پارک‌ها و فضاهای سبز منطقه یکی از راهکارهای مدیریت مصرف آب است که در مناطقی مثل صنایع کارگاهی، بلوارهای رفیعی و شهدا، حاشیه میدان و بلوار شهید زجاجی اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کاشان، تصریح کرد: فضای سبز کاشان ۸۷۰ هکتار مساحت دارد که پیش از این حدود ۶۴ درصد آن به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است و تلاش می‌کنیم نوع گیاهان را نیز از نوع کم آب بر و متناسب با شرایط منطقه مثل زیتون تلخ و شیرین، عناب و خرزهره انتخاب کنیم.

ممیز گفت: فضای سبز محدوده شهری شامل میدان‌ها و پارک‌ها حدود ۱۷۰ هکتار است که با استفاده از پساب فاضلاب شهری و تنوع گیاهان، میزان برداشت از چاه آب، به کمتر از ۱۰۰ لیتر بر ثانیه رسیده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070201077
  • خبرنگار : 50260