شرکت هزار نفر از جامعه دانشگاهی استان مرکزی در جشنواره ملی رسا

دبیر دبیرخانه استانی جشنواره نهج البلاغه استان مرکزی گفت: تاکنون افزون بر هزار نفر از دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه های استان مرکزی به همراه خانواده هایشان در جشنواره ملی رسا شرکت کردند.

حجت‌الاسلام علی حسنوند در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه فرصت شرکت در جشنواره نهج البلاغه دانشگاهیان تمدید شده است، به جدول زمان‌بندی جدید اشاره کرد و افزود: براساس زمان بندی جدید در بخش آزمون‌های معارفی (کتابخوانی، حفظ، مفاهیم) مرحله دانشگاهی تا دوشنبه ۳۰ مهر ماه ساعت ۱۳، مرحله استانی تا دوشنبه ۵ آذرماه ساعت ۱۳ و مرحله ملی تا دوشنبه ۳ دی ماه ۱۴۰۳ ساعت  ۱۳ تمدید شد.

وی افزود: آزمون کتابخوانی اساتید و اعضای هیئت علمی تنها مرحله ملی دارد، که تاریخ سوم آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۱ برای آن در نظر گرفته شده و ارسال آثار پژوهشی، رسانه‌ای، ادبی و هنری نیز تا ۳۰ مهر ماه است.

وی با اشاره به تشکیل جلسات مقدمات برگزاری این جشنواره گفت: تاکنون سه جلسه کمیته استانی تشکیل شده و در هر دانشگاه کمیته دانشگاهی ایجاد شده است و هر کدام جلسات جداگانه ای برای هماهنگی لازم تشکیل داده اند.

حجت‌الاسلام علی حسنوند در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه فرصت شرکت در جشنواره ملی نهج‌البلاغه دانشگاهیان تمدید شده است، به جدول زمان‌بندی جدید اشاره کرد و افزود: براساس زمان‌بندی جدید در بخش آزمون‌های معارفی (کتابخوانی، حفظ، مفاهیم) مرحله دانشگاهی تا دوشنبه ۳۰ مهر ماه، مرحله استانی تا دوشنبه پنجم آذرماه و مرحله ملی تا دوشنبه سوم دیماه ۱۴۰۳ تمدید شد.

وی افزود: آزمون کتابخوانی اساتید و اعضای هیئت علمی، تنها مرحله ملی دارد، که تاریخ سوم آبان ۱۴۰۳ برای آن در نظر گرفته شده و ارسال آثار پژوهشی، رسانه‌ای، ادبی و هنری نیز تا ۳۰ مهر ماه فرصت دارد.

وی با اشاره به تشکیل جلسات مقدمات برگزاری این جشنواره گفت: تاکنون سه جلسه کمیته استانی تشکیل شده و در هر دانشگاه کمیته دانشگاهی ایجاد شده است که هر کدام جلسات جداگانه‌ای برای هماهنگی لازم تشکیل داده‌اند.

مسئول دفتر نهاد دانشگاه پیام نور استان مرکزی، در ادامه، هدف از برگزاری این جشنواره ملی را انس بیشتر دانشگاهیان و خانواده‌های آنها با نهج‌البلاغه دانست و گفت: محورهای جشنواره شامل آرمانگرایی، مدیریت و حکمرانی، خانواده و دشمن‌شناسی است و رشته‌های مد نظر در این جشنواره نیز در بخش ادبی شامل داستان‌نویسی، شعر، نمایش‌نامه‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی، در بخش هنری شامل نقاشی، طراحی پوستر، اینفوگرافی، خوشنویسی و عکس نوشته، در بخش رسانه شامل نماهنگ(کلیپ)، پادکست، موشن‌گرافی و راه‌اندازی رسانه مجازی، در بخش پژوهش شامل رسانه مکتوب(نشریه)، تدوین کتاب و مقاله با رویکرد میان‌رشته‌ای، ارائه محتواهای آموزشی و تربیتی و در بخش معارفی شامل مفاهیم نهج‌البلاغه، دوره‌های آموزش مجازی معارف نهج‌البلاغه، حفظ نهج‌البلاغه و کتابخوانی است.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام و شرکت در جشنواره از طریق نشانی اینترنتی http://rasanahad.ir امکانپذیر است، گفت: در این جشنواره اساتید، دانشجویان و کارمندان به همراه خانواده‌هایشان می‌توانند شرکت کنند.

حجت‌الاسلام حسنوند در ادامه به بیان برخی از مصوبات جلسات هماهنگی اشاره کرد و گفت: مقرر شده است آزمون بخش معارفی بخش دانشگاهی و استانی که به طور هماهنگ با کل کشور برگزار می‌شود، در استان مرکزی در فضای مجازی با استفاده از سامانه یکی از دانشگاه‌های استانی برگزار شود.

وی افزود: با توجه به اتمام تعطیلات و آغاز نیمسال تحصیلی جدید و وجود فرصت یک ماهه تا برگزاری آزمون مرحله دانشگاهی بخش معارفی، مقرر شد همه دانشگاه‌ها حداکثر تلاش خود را برای تبلیغات جشنواره و ثبت نام افراد جدید به کار گیرند. همچنین بنا شد جهاد دانشگاهی جهت معرفی هیات داوران برای داوری آثار ارسالی، هماهنگی‌های لازم را انجام دهد و برای هر رشته داورانی معرفی کند.

او گفت: جوایز مرحله دانشگاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی و صنعتی اراک تعیین شد که به ترتیب، کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و هدیه دو میلیون تومانی برای افراد برگزیده بود. بنا شد باقی دفاتر نیز پیگیری موضوع را در دستور کار قرار داده و جوایز را جهت ترغیب بیشتر دانشگاهیان، در تبلیغات خود ذکر کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403070201076
  • خبرنگار : 50212