رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان:

صدور احکام بازدارنده، باعث پیشگیری از تخلف‌های زیست محیطی شده است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان، گفت: قاطعیت قضات با صدور احکام بازدارنده باعث پیشگیری از استمرار تخلف متخلفان زیست محیطی شده است و بدون شک صدور چنین احکام قاطعی باعث حفظ محیط زیست و پایداری آن خواهد شد.

الهیار دولتخواه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حکم‌های صادر شده از سوی قضات دادگستری کاشان انعکاس مناسبی در جامعه داشته و صدور احکام متناسب با جرم، در کاهش تخلفات زیست‌محیطی مؤثر بوده است.

وی با قدردانی از جدیت قضات در پیگیری پرونده‌های قضایی محیط‌زیست، افزود: امیدواریم همکاری مجموعه قضایی در راستای تحقق اصل پنجاه قانون اساسی و رعایت حقوق عمومی در اجرای عدالت همراه با قاطعیت، برای حفظ محیط‌زیست استمرار داشته باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کاشان ضمن اهمیت پایش شبانه‌روزی صنایع و معادن، تصریح کرد: کارشناسان این اداره برابر با وظیفه قانونی خود و در جهت دفاع از حقوق شهروندان، با متخلفان زیست‌محیطی به طور قاطع برخورد می‌کنند که در این مسیر، همکاری برخی شهروندان قابل تقدیر است.

وی گفت: وضعیت واحدهای فعال در حوزه گلاب و عرقیجات که در لیست صنایع آلاینده قرار دارند با دستور دادستان به صورت ویژه طی جلسه‌ای بررسی و نسبت به فعالیت این واحدها و راهکارهای جلوگیری از ایجاد آلودگی زیست محیطی آنها تصمیم‌گیری خواهد شد.

دولتخواه گفت: فعالیت دو واحد رنگرزی نیز در صورت انجام اقدام‌های زیست محیطی و تکمیل پروژه تصفیه‌خانه تا یک ماه آینده مهلت دارند که در صورت تأیید روند اقدام آنها توسط اداره حفاظت محیط زیست، این مهلت تا سه ماه آینده تمدید می‌شود و در غیر این صورت، هر دو شرکت تعطیل خواهد شد.

رعایت الزامات قانونی در حوزه محیط زیست نیازمند توجه و اهتمام بیشتر است

دادستان کاشان نیز به ایسنا، گفت: محیط زیست متعلق به همگان بوده و رعایت الزامات قانونی در حوزه‌های مختلف محیط زیست از جمله بخش صنایع آلاینده و تخلف‌های شکار و صید، نیازمند توجه و اهتمام بیشتر است.

جواد نوری ضمن تشکر از اقدام‌های مناسب محیط زیست شهرستان کاشان در برخورد با خاطیان، افزود: مجموعه کارکنان محیط زیست بدون هیچ گونه اغماض با متخلفان برخورد کنند و مجموعه قضایی کاشان به پرونده‌های زیست محیطی با قاطعیت رسیدگی خواهد کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070201074
  • خبرنگار : 50260