مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان:

ثبت اولین وقف هسته‌ای کشور در مازندران صورت گرفته است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به موقوفه جدید در مازندران اشاره کرد و افزود: اولین وقف هسته‌ای کشور در مازندران به ثبت رسید که شامل ۳۰۰۰ مترمربع باغ و یک کارخانه شالیکوبی است؛ این وقف بعد از شهادت شهید فخری‌زاده توسط واقف خیراندیش در شهرستان نور صورت گرفت.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته وقف با بیان اینکه مازندران از لحاظ تعداد موقوفات رتبه سوم و از لحاظ رقبات و تعداد امامزاده‌ها رتبه اول را در سطح کشور داراست، اظهار کرد: مازندران دارای ۱۶۷ رقبه درمانی، بیش از ۲۸ هزار رقبه کشاورزی، ۴۱۸ هزار رقبه آموزشی، ۱۴ هزار رقبه تجاری و ۱۳۸ هزار رقبه مسکونی است.

حیدری به موقوفه جدید در مازندران اشاره کرد و افزود: اولین وقف هسته‌ای کشور در مازندران به ثبت رسید که شامل ۳۰۰۰ مترمربع باغ و یک کارخانه شالیکوبی است؛ این وقف بعد از شهادت شهید فخری‌زاده توسط واقف خیراندیش در شهرستان نور صورت گرفت.

مدیرکل اوقاف مازندران با بیان اینکه استان در زمینه تثبیت مالکیت و سامانه کاداستر با اختلاف ۳ برابری رتبه اول را در کشور دارد، تصریح کرد: ۴۸۰ هکتار زمین کشاورزی با عرصه و عیان و ۵۳ باغ مرکبات متعلق به اوقاف مازندران است.

حیدری با اشاره به اینکه ۵۳ پروژه کشاورزی و باغی استان مازندران در حوزه کشاورزی از سوی اوقاف در حال پیگیری است که منجر به افزایش تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: زراعت چوب با هدف ایجاد درآمد پایدار در ۳۸ هکتار از اراضی موقوفات و بقاع متبرکه استان در حال اجرا است.

وی به نیات واقفین در اجرای وقف اشاره کرد و گفت: خرید تجهیزات سی‌تی‌اسکن، ام آر آی، آمبولانس، ۷ دستگاه تنفس ، ۹ دستگاه برای کودکان نارس در جهت تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) ساری و ۷ دستگاه تنفس در جهت تجهیز بیمارستان روحانی بابل خریداری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه یکی از مجهزترین مدرسه فنی و حرفه‌ای کشور متعلق به موقوفه «علی نقی کنی» در قائمشهر است، از توزیع ۸۰۰ بسته «مهر تحصیلی» توسط ادارات اوقاف شهرهای استان در بین دانش‌آموزان مازندرانی خبر داد و اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن فصل بازگشایی مدارس اداره کل اوقاف وامور خیریه مازندران از محل عواید موقوفات نسبت به تهیه و توزیع کیف و لوازم‌التحریر اقدام کرده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403070201068
  • خبرنگار : 50593