معاون آموزشی دانشگاه:

ورود ۴۰۰۰ دانشجوی جدید به دانشگاه رازی کرمانشاه/ یک دانشکده جدید راه‌اندازی شد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه تعداد دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه را حدود چهار هزار نفر اعلام کرد.

دکتر سجاد دادفر در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، اظهار کرد: در حال حاضر حدود یازده هزار دانشجو شامل حدود هفت هزار نفر در مقطع کارشناسی، ۲۳۵۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد، یک هزار نفر در مقطع دکتری و ۲۷۷ نفر در مقطع دکترای عمومی(دامپزشکی) در دانشگاه رازی مشغول به تحصیل هستند. 

وی با بیان اینکه ۶۱ درصد دانشجویان این دانشگاه را دختران و ۳۹ درصد را پسران تشکیل می‌دهند، افزود: این دانشجویان در ۱۸ دانشکده و ۵۹ گروه آموزشی مشغول به تحصیل هستند. 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه تعداد رشته‌های این دانشگاه را حدود ۲۵۶ رشته اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۵۹ رشته در مقطع کارشناسی، ۱۳۸ رشته در مقطع کارشناسی ارشد، ۵۸ رشته در مقطع دکتری و یک رشته نیز در مقطع دکترای حرفه‌ای است. 

وی در ادامه در خصوص دانشجویان جدید الورود این دانشگاه نیز گفت: طبق برآوردهای انجام شده برای مهر امسال حدود چهار هزار دانشجوی جدید خواهیم داشت. 

دادفر با بیان اینکه امسال برای مقطع کارشناسی ارشد ۱۱۰۸ نفر و برای مقطع دکتری ۲۱۹ نفر دانشجوی جدید الورود داریم که کلاس‌های آنها شروع شده‌، عنوان کرد: باتوجه به اینکه هنوز ثبت نام دانشجویان مقطع کارشناسی انجام نشده، برای همین کلاس‌های دانشجویان جدید الورود این مقطع هنوز شروع نشده‌است. 

به گفته معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه، برآورد می‌شود حدود ۲۵۰۰ دانشجوی جدید در مقطع کارشناسی در این دانشگاه پذیرش شوند. 

وی در ادامه از راه اندازی چند رشته جدید همچون علوم تاریخ، تاریخ ایران و اسلام و... در این دانشگاه نیز برای سال تحصیلی جدید خبر داد. 

دادفر در ادامه از راه اندازی یک دانشکده جدید در دانشگاه رازی کرمانشاه خبر داد و گفت: یکی از اتفاقات خوب برای این دانشگاه در شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، راه اندازی و فعال شدن دانشکده فناوری‌های راهبردی است که تنها ۱۶ دانشگاه در کشور چنین دانشکده‌ای دارند. 

وی تصریح کرد: در این دانشکده رشته‌های نوین و بین رشته‌ای تدریس می‌شود. 

انتهای  پیام 

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070201063
  • خبرنگار : 50184