نوسازی مراکز جهاد کشاورزی استان بوشهر

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان بوشهر از نوسازی مراکز جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد.

به گزارش ایسنا، شهریار مرشدی در گفت وگوبا خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها به عنوان خط مقدم تولید و نقش تعیین کننده آن ها در راهبری تولید و خدمات بخش کشاورزی مرمت، نوسازی و تجهیز این مراکز احساس می شد.

وی با اشاره به اینکه توجه به مسائل و مشکلات مرتبط مراکز مذکور در ابعاد کارکردی، وظیفه ای، زیر ساخت ها، امکانات، و تجهیزات و نیز مباحث مربوط به انگیزش شغلی و نیروی انسانی مورد بررسی قرار گرفت افزود: در جهت رفع چالش ها با توجه به نقش اساسی و کلیدی مراکز جهاد کشاورزی در تحقق جهش تولید و ایجاد توسعه پایدار در مناطق روستایی استان نیاز به تعمیرات داشت.  

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر با بیان اینکه این اتفاق از سال ۱۴۰۲ به صورت گسترده و برای کلیه مراکز آغاز شد، اضافه کرد: در ادامه نوسازی و تجهیز در نیمه اول سال جاری نیز تعدادی از مراکز شهرستان های دشتستان، جم و بوشهر مورد بازسازی قرار گرفتند.

مرشدی بیان کرد: با توجه به ضرورت توجه ویژه به مراکز جهاد کشاورزی به عنوان خط مقدم جبهه تولید و مهمترین سطح تشکیلاتی در تعامل با بهره‌برداران و تولیدکنندگان و نظارت بر کیفیت، کمیت تولید و سطح زیر کشت و ارتباط مداوم و پایدار بین تولید کنندگان، مسئولان، کارشناسان و پژوهشگران مستلزم وجود مکان‌هایی مناسب است.

وی با تاکید بر به اهمیت امر تجهیز و نوسازی مراکز که منجر به سهولت در نظارت بر این وظیفه مهم می شود، گفت: به همین منظور مراکز جهاد کشاورزی ۳ شهرستان در نیمه اول سال جاری، نوسازی و بازسازی شدند.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی بوشهر تصریح کرد: این مراکز، محل کار مروجین پهنه‌های تولیدی استان و محل مراجعه کشاورزان پر تلاش استان هستند ولی سال‌ها طرح نوسازی و تجهیز مراکز به فراموشی سپرده شده بود.

مرشدی با اشاره به اینکه اجرای این طرح باعث افزایش انگیزه می شود، عنوان کرد: مراکز جهاد کشاورزی نوک‌پیکان فعالیت‌های تولیدی بخش کشاورزی هستند و بیش از پیش باید مورد توجه و حمایت همه جانبه قرار گیرند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403070201061
  • خبرنگار : 50963

برچسب‌ها