موسوی‌زاده: پزشکیان حقوق بر حق مردم ایران را در سازمان ملل بیان می‌کند

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: پزشکیان مانند سایر روسای جمهور ایران، حقوق مردم ایران را در مقر سازمان ملل بازگو خواهد کرد و جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن شهید حاج قاسم سلیمانی و اسماعیل هنیه را محکوم خواهد کرد.

سید محسن موسوی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر  رئیس جمهور به نیویورک درباره مهمترین موضوعاتی که پزشکیان باید در سخنرانی خود در این سفر مطرح کند، اظهار کرد:‌ آقای پزشکیان به عنوان یک ایرانی با غیرت هم از حقوق بر حق مردم ایران در سازمان ملل دفاع خواهد کرد و مطالبات جمهوری اسلامی ایران را بیان خواهد کرد. از سوی دیگر بیان مظلومیت مردمان غزه و جنایات رژیم صهیونیستی از سوی رئیس جمهور چهاردهم ضروری خواهد بود.

وی افزود: بیان محکومیت اسرائیل در جنایات اخیر خود و به ویژه به شهادت رساندن اسماعیل هنیه نیز از دیگر محورهایی است که امیدواریم از سوی رئیس جمهور ملت ایران در مقر سازمان ملل مطرح شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در موضوعات دیگری مانند برجام، آقای رئیس جمهور خواهند گفت که اگر آمریکا سر عقل بیاید، به برجام برگردد و مجدد به تعهدات خود پایبند شود، ما نیز به برجام برخواهیم گشت اما اگر با همین رویه قلدرمآبانه خود پیش روند، قطعا ملت ایران نیز پا روی عزت خود نخواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: بنابراین آقای پزشکیان قطعا مانند سایر روسای جمهور ایران، حقوق مردم ایران را در مقر سازمان ملل بازگو خواهد کرد و جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی را در به شهادت رساندن شهید حاج قاسم سلیمانی و اسماعیل هنیه را محکوم خواهد کرد.

موسوی زاده در پایان تاکید کرد: اعتراض به تحریم های ظالمانه آمریکا و انتقاد از قانون جنگلی که آمریکا و هم پیمانانش از آن پیروی می‌کنند، از دیگر محورهای مهم سخنرانی رئیس جمهور ایران خواهد بود. همچنین اعتراض به تصمیمات سازمان ملل در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا نیز باید از سوی آقای پزشکیان مطرح شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403070200980
  • خبرنگار : 71938